Έχεις κακή διάθεση; Ιδού οι τροφές που τη βελτιώνουν!
Γυμναστική & Διατροφή

Έχεις κακή διάθεση; Ιδού οι τροφές που τη βελτιώνουν!

Υγιεινή διατροφή
Υγιεινή διατροφή

Ο πατέρας της Ιατρικής, Ιπποκράτης, σοφά είχε διατυπώσει: «είμαστε αυτό που τρώμε». Πολύ σοφά διατυπωμένη ρήση που μας υπενθυμίζει το πόσο άρρηκτα συνδεδεμένη είναι η σχέση της υγείας με τη διατροφή.


Και όπως αποδεικνύεται, όχι μόνο την υγεία μας, αλλά και την ίδια την κακή διάθεσή μας.


Οι διατροφικές μας συνήθειες είναι ικανές να αλλάξουν ακόμα και την ίδια τη νευροχημεία του εγκεφάλου μας και να επιδράσουν θετικά ακόμα και στη συναισθηματική μας κατάσταση. Υπάρχουν τροφές που βελτιώνουν τη διάθεσή μας, καταπολεμούν το στρες και χαρίζουν μεγαλύτερη νοητική διαύγεια σε εκείνον που τις καταναλώνει συχνά. Συμπερασματικά, αποτελούν μία ιδανική λύση στην καταπολέμηση της κακής διάθεσης και της ανηδονίας. Σε μία εποχή όπου οι γρήγοροι ρυθμοί ζωής δεν ενθαρρύνουν τη σωστή διατροφή, άλλος ένας λόγος που πρέπει να μας κινητοποιήσει για τη διατήρηση μίας διατροφικής ισορροπίας στην καθημερινότητά μας είναι η επίτευξη της ψυχικής ισορροπίας.


Ποιες τροφές να είναι άραγε αυτές; Ας τις δούμε αναλυτικά:

Λαχανικά
Λαχανικά

Πράσινα λαχανικά: Ίσως να μην είχε άδικο ο παιδικός ήρωας Ποπάυ, ο οποίος έχανε τη δύναμη και τη διάθεσή του χωρίς σπανάκι. Διότι τα πράσινα λαχανικά, όχι μόνο αποτελούν διατροφικούς θησαυρούς που ευεργετούν την ανθρώπινη υγεία. Τροφές όπως το σπανάκι, το μπρόκολο και το μαρούλι καταπολεμούν το στρες και την άσχημη ψυχική διάθεση και τελικά, είναι υπεύθυνες και την καλή μας διάθεση. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι αποτελούν πηγή φολικού οξέως, το οποίο ανήκει στο σύμπλεγμα των βιταμινών Β, την ομάδα βιταμινών που σχετίζονται με την καταπολέμηση του άγχους και τη βελτίωση της διάθεσης.

Μακαρόνια: Οι περισσότεροι άνθρωποι που λατρεύουν τα μακαρόνια, θα βρουν άλλο έναν λόγο για να τα λατρέψουν. Τα μακαρόνια ανήκουν σε εκείνες τις τροφές, οι οποίες μαζί με τη σοκολάτα, δημιουργούν ένα αίσθημα χαράς και βελτιώνουν την κακή διάθεση. Η συγκεκριμένη τροφή εμπεριέχει και αυτή σεροτονίνη, η οποία βοηθάει τον ανθρώπινο εγκέφαλο να αποβάλλει το άγχος και να αποκτήσει θετικά συναισθήματα.


Καφές: αν η κατανάλωσή του έχει ταυτιστεί με αρνητικά συμπτώματα, όπως αϋπνία, ταχυκαρδίες και νευρικότητας, εν τούτοις, η κατανάλωση καφέ έχει σχετιστεί με τη βελτίωση της καλής διάθεσης. Ο καφές περιέχει καφεΐνη, η οποία αυξάνει τη ζωντάνια και την ενεργητικότητα, απόρροια της διεγερτικής της δράσης. Ο καφές αυξάνει την παραγωγικότητα και διεγείρει το κέντρο του εγκεφάλου που σχετίζεται με την ευχαρίστηση.


Ηλιόσποροι και αμύγδαλα: Αποτελούν και τα δύο μία εξαιρετική πηγή τυροσίνης, η οποία στη συνέχεια δημιουργεί την ντοπαμίνη, την ορμόνη που σχετίζεται με την ευχαρίστηση και την καλή διάθεση. Επιπροσθέτως, ο ηλιόσπορος περιέχει βιταμίνη Β5, η έλλειψη της οποίας έχει συνδεθεί με το στρες και την κακή διάθεση.


Προϊόντα ολικής άλεσης: Είναι όχι μόνο προϊόντα με χαμηλότερη θερμιδική αξία, αλλά σύμφωνα με έρευνες, αυξάνουν και τα επίπεδα της σεροτονίνης στο αίμα με αποτέλεσμα να βελτιωθεί η διάθεση. Το σημαντικό όμως είναι να επιλέξει κάποιος και τα σωστά προϊόντα ολικής άλεσης! Καλό είναι λοιπόν να εντάξουμε στη διατροφή μας προϊόντα με μη συσκευασμένους υδατάνθρακες (όπως το μαύρο ψωμί, τα δημητριακά ολικής άλεσης, κινόα), διότι τα θρεπτικά τους συστατικά αφομοιώνονται πιο αργά από τον οργανισμό και διατηρούν έτσι τη γλυκόζη σε σταθερά επίπεδα.


Μακαρόνια: Το αγαπημένο φαγητό των περισσότερων με καταγωγή από την Ιταλία, έχει όπως αποδεικνύεται, ευεργετικές επιδράσεις και στην καλή διάθεση. Ενισχύει τη σεροτονίνη, την ορμόνη της χαράς, η οποία καταπολεμά την κατάθλιψη.

Σοκολάτα
Σοκολάτα


Σοκολάτα: Ο γλυκός πειρασμός στον οποίο οι περισσότεροι δεν μπορούν να αντισταθούν, βοηθάει στην παραγωγή της σεροτονίνης και τη βελτίωση της κακής διάθεσης. Εκτός από την απόλαυση της γεύσης που προσφέρει, περιέχει εξίσου αντιοξειδωτικές ουσίες που βελτιώνουν την καλή διάθεση του εγκεφάλου. Αυτό, φυσικά, δε σημαίνει πως παύει να είναι μία τροφή με υψηλή θερμιδική αξία και πως πρέπει να καταναλώνεται πάντοτε με μέτρο. Μπορείτε να καταναλώνετε μαύρη σοκολάτα σε περίπτωση που έχετε ανάγκη για κάτι γλυκό καθημερινά.


Γλυκά και ζάχαρη: Οι περισσότεροι άνθρωποι λατρεύουμε τα γλυκά. Ίσως να μας χαροποιήσει το γεγονός πως αποδεδειγμένα βελτιώνουν τη διάθεσή μας, καθώς και η ζάχαρη εμπεριέχει σεροτονίνη. Αυτός είναι και ο λόγος που οι περισσότεροι καταναλώνουμε κάποιο γλυκό όταν είμαστε ταραγμένοι ή αισθανόμαστε έντονο άγχος. Αλλά δεν πρέπει να ξεχνάμε πως η υπερβολική κατανάλωση ζάχαρης επιφέρει αύξηση του σωματικού βάρους, της τιμής του ζαχάρου και ενδέχεται να βλάψουν την υγεία μας. Για αυτό, ας καταναλώνουμε πάστες, σοκολατίνες, μιλφέιγ, τιραμισού… αλλά πάντα με μέτρο!


Τροφές πλούσιες σε ω-3 λιπαρά οξέα: Τα ω-3 λιπαρά οξέα όχι μόνο αποτελούν ασπίδα για τα καρδιαγγειακά νοσήματα, αλλά και αποτελούν μία εξαιρετική τροφή για την καταπολέμηση της κακής διάθεσης. Ενδεικτικές τροφές που ανήκουν στη συγκεκριμένη διατροφική ομάδα και φτιάχνουν τη διάθεση, είναι το αβοκάντο, τα καρύδια και τα λιπαρά ψάρια, όπως το σκουμπρί, ο σολομός, η ρέγγα και οι σαρδέλες.

Οι περισσότεροι ειδικοί συμφωνούν στο γεγονός πως όλες οι τροφές χρειάζεται να καταναλώνονται από τον οργανισμό μας, αλλά με μέτρο.


Άλλος ένας πολύτιμος λόγος που πρέπει για να ξεκινήσουμε να προσέχουμε ακόμα περισσότερο τη διατροφή μας, είναι και η επίτευξη της ψυχικής υγείας και η συναισθηματική μας σταθερότητα.