Υγιεινά έλαια που χρειάζεστε στην κουζίνα σας
Γυμναστική & Διατροφή

Υγιεινά έλαια που χρειάζεστε στην κουζίνα σας

Έλαια για τη κουζίνα
Έλαια για τη κουζίνα


Ο αδιαμφισβήτητος βασιλιάς των ελαίων είναι σίγουρα το ελαιόλαδο και έχουν γραφτεί πολλοί έπαινοι για τις ευεργετικές του ιδιότητες. Αλλά τα τελευταία δύο χρόνια, υπάρχουν αρκετά άλλα λάδια που ήρθαν στο προσκήνιο και κατέλαβαν την υπερηφάνεια της θέσης του ελαιόλαδου σε μια σύγχρονη κουζίνα. Είναι ενδιαφέρον ότι αυτά υπήρχαν στην παραδοσιακή ινδική μαγειρική από την εποχή της γιαγιάς μας και τώρα, οι ειδικοί στην υγεία και οι διατροφολόγοι λένε ότι πρέπει να επιστρέψουμε στη χρήση τους στην καθημερινή μαγειρική.

Οι διατροφολόγοι λένε ότι ακόμη και το ελαιόλαδο έχει ορισμένες αρνητικές ιδιότητες, οπότε είναι καλύτερο να γνωρίζετε για τα διάφορα έλαια που λειτουργούν διαφορετικά για διαφορετικές μορφές μαγειρέματος. Έτσι, ενισχύστε τα γκουρμέ πιάτα σας και μείνετε σε φόρμα με αυτά τα μαγειρικά έλαια!


Λάδι από φλοιό ρυζιού


Το λάδι από πίτουρο ρυζιού περιέχει λιποϊκό οξύ που σταθεροποιεί τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα και μειώνει τις βλάβες στο σώμα από την περίσσεια ζάχαρης. Περιέχει επίσης μοναδικά θρεπτικά συστατικά που είναι γνωστό ότι διατηρούν τη σωστή ισορροπία της χοληστερόλης εκτός από την προώθηση της γενικής καλής υγείας, λένε καθηγητές επιστήμης και διατροφής τροφίμων. Εκτός από τις περιπτώσεις που προκαλεί αλλεργία σε εκείνους που είναι επιρρεπείς σε αυτό, το λάδι αυτό θεωρείται ένα από τα πιο υγιεινά έλαια.


Χρήση ελαίου πίτουρου ρυζιού

Αυτό το λάδι μπορεί να χρησιμοποιηθεί για το σοτάρισμα, το ψήσιμο, το τηγάνισμα και το ψήσιμο λαχανικών και κρέατος, καθιστώντας το έτσι ιδανικό για τα πιάτα στην ινδική κουζίνα. Με την ελαφριά γεύση καρυδιού, μπορεί ακόμη και να χρησιμοποιηθεί για να ενισχύσει τα ντρέσινγκ σαλάτας και τις μαρινάδες.

Λάδι καρύδας
Λάδι καρύδας

Λάδι καρύδας


Οι νότιες πολιτείες της Ινδίας χρησιμοποιούσαν πάντα λάδι καρύδας για μαγείρεμα, αλλά για πολλούς, είναι περισσότερο γνωστό για τις καλλυντικές του ιδιότητες και ως λάδι μαλλιών. Αργά, οι δυτικές χώρες έχουν επίσης αφυπνιστεί με τα πολυάριθμα οφέλη του. Θεωρείται ένα από τα πιο ευέλικτα έλαια στην Ινδία και έχει χρησιμοποιηθεί τόσο για μαγείρεμα όσο και για ιατρικούς σκοπούς. Λέγεται ότι το λάδι αυξάνει το μεταβολικό ρυθμό και καταστέλλει την όρεξη.

Έχει μεγάλη διάρκεια ζωής και έχει βρεθεί αποτελεσματικό στην επούλωση μυκητιακών παθήσεων όπως το πόδι του αθλητή, ο έρπης και οι λοιμώξεις του λαιμού . Το λάδι καρύδας έχει υψηλή περιεκτικότητα σε κορεσμένα λιπαρά – 87gm για κάθε 100 g λάδι.


Χρησιμοποιώντας λάδι καρύδας
Είναι ευπροσάρμοστο και μπορεί να χρησιμοποιηθεί για διάφορους σκοπούς – από το βαθύ τηγάνισμα μέχρι το ψήσιμο και την παρασκευή γλυκών . Ενώ η μη επεξεργασμένη ποικιλία έχει έντονο άρωμα καρύδας, το εξευγενισμένο λάδι είναι ουδέτερο στη γεύση.


Σησαμέλαιο


Αυτό θεωρείται ένα από τα πιο δημοφιλή έλαια που χρησιμοποιούνται στην Ινδία από την αρχαιότητα. Φτιαγμένο με πίεση φρυγανισμένου σπόρου σουσαμιού, αυτό το λάδι χρησιμοποιείται κυρίως στην ασιατική μαγειρική. Δεδομένου ότι το σησαμέλαιο περιέχει υψηλά επίπεδα βιταμίνης Ε, Β6, μαγνησίου, ασβεστίου, χαλκού και σιδήρου, έχει πολλές ιδιότητες που κάνουν καλό στην υγεία. Αυτό το λάδι μπορεί να βοηθήσει στη μείωση της υψηλής αρτηριακής πίεσης και της χοληστερόλης και ωφελεί ιδιαίτερα έναν διαβητικό ασθενή. Ωστόσο, οι ειδικοί προτείνουν να το χρησιμοποιείτε με φειδώ.


Χρησιμοποιώντας σησαμέλαιο
Αυτό το λάδι μπορεί να αντέξει την υπερβολική θερμότητα, και έτσι, είναι εξαιρετικό για τηγάνισμα. Μπορεί κανείς να το χρησιμοποιήσει για σοτάρισμα ή τηγάνισμα, Η εγγενής γεύση καρυδιών συμπληρώνει όλα τα είδη πιάτων. Υπάρχει μια ανοιχτόχρωμη έκδοση που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για κρύες σαλάτες. Η πιο σκούρα εκδοχή μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να προσδώσει μια πικάντικη ουσία στα πιάτα σας.


Λιναρόσπορος- Λινέλαιο


Το λιναρόσπορο έχει υψηλή θρεπτική αξία και έχει μεγάλη ποσότητα ωμέγα-3 λιπαρών οξέων και βοηθά στην πέψη. Οι αντιφλεγμονώδεις ιδιότητές του βοηθούν στην επούλωση αρθριτικών καταστάσεων. Έχει χαμηλή διάρκεια ζωής και δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε μαγείρεμα υψηλής θερμοκρασίας.


Χρησιμοποιώντας λιναρόσπορο


Γνωστό για τις θρεπτικές του ιδιότητες, το λιναρόσπορο πρέπει να λαμβάνεται ωμό. Έχει χαμηλό όριο για μαγείρεμα σε υψηλή θερμοκρασία. Και έτσι, θα πρέπει να χρησιμοποιείται σε σάλτσα σαλάτας ή προσθήκη της τελευταίας στιγμής σε μαγειρεμένα λαχανικά ή σούπες. Για να έχετε το μέγιστο όφελος από αυτό, θα πρέπει να έχετε λάδι με γιαούρτι, τυρί cottage, ρύζι ή αποβουτυρωμένο γάλα.

Έλαια
Έλαια


Έλαιο από κουκούτσια σταφυλιού


Το σταφυλόσπορο είναι καθαρό, ελαφρύ, καρυδιού και φρουτώδες στη γεύση. Χρησιμοποιείται για να δώσει λεπτή γεύση σε διαφορετικούς τύπους τροφίμων. Πλούσιο σε βιταμίνη Ε και ωμέγα-6 λιπαρά οξέα, έχει φυσικά αντιοξειδωτικά και λέγεται ότι αυξάνει την καλή χοληστερόλη. Μπορεί όμως να προκαλέσει αλλεργίες σε άτομα αλλεργικά στα σταφύλια. Έχει υψηλή περιεκτικότητα σε πολυακόρεστα λιπαρά και χρησιμοποιείται για ψήσιμο, ως συστατικό σε σάλτσες σαλάτας και μαγιονέζα.


Χρήση ελαίου σταφυλιού


Ακριβώς όπως το ελαιόλαδο, αυτό είναι πολύ ευέλικτο αλλά μπορεί να πάρει υψηλές θερμοκρασίες μαγειρέματος. Αυτό είναι υπέροχο όταν φτιάχνετε μαρινάδες ή όταν το χρησιμοποιείτε για να αρωματίσετε ψημένα κρέατα, κρύες σαλάτες και ψητά στη σχάρα λαχανικά.

Tags