Γυμναστική & Διατροφή

Γλυκά με χαμηλές θερμίδες : Απόλαυση χωρίς ενοχές!

Γλυκά με χαμηλές θερμίδες
Γλυκά με χαμηλές θερμίδες

Ποιος μπορεί να αντισταθεί στα γλυκά; Είναι ένας πειρασμός για τους περισσότερους από εμάς,  οι οποίοι δε φαίνεται να πειθόμαστε να μην τα καταναλώνουμε, όσο και αν φοβόμαστε για περιττά κιλά ή για διάφορα προβλήματα υγείας.

Η γλυκιά γεύση τους έρχεται και κατακάθεται στον ουρανίσκο, δημιουργώντας μία γευστική ηδονή, η οποία γνωρίζει πώς να σε κάνει να μην αντιστέκεσαι.

Είναι ένα λυπηρό γεγονός, πως τα γλυκά περιέχουν μεγάλες ποσότητες ζάχαρης, γεγονός που τα κάνει εξαιρετικά θερμιδογόνες τροφές. Όχι μόνο αυξάνουν το σωματικό βάρος, αλλά αποτελούν και την πρώτη αιτία για τις περισσότερες παθήσεις των δοντιών, η πρώτη αιτία της τερηδόνας. Η ζάχαρη που περιέχουν, κολλάει επάνω στα δόντια και με τον συνδυασμό των οξέων, δημιουργούν κενά, κουφάλες, αλλοίωση της σύστασης.

Τα γλυκά είναι και ιδιαίτερα παχυντικά. Τα περισσότερα, ειδικά αυτά που πουλάνε στο ζαχαροπλαστείο, εμπεριέχουν άφθονη ζάχαρη η οποία και προκαλεί διαβήτη, αλλά και θρέφει τον καρκίνο!

Παρόλα αυτά, δεν μπορούμε να στερηθούμε εντελώς τα γλυκά, είναι μία γεύση αξεπέραστη.

Θα μπορούσαμε να συνδυάσουμε, άραγε, την αγάπη μας με τα γλυκά με μία πιο υγιεινή επιλογή; Ακόμα και αν όλα τα γλυκά εμπεριέχουν αρκετή ζάχαρη, θα μπορούσαμε να καταναλώνουμε έστω κάποια που έχουν λιγότερη; Θα μπορούσαμε και να καταναλώνουμε τις αγαπημένες μας γλυκές γεύσεις, δίχως όμως να μας στενεύουν τα ρούχα ή να μας ανεβαίνει το ζάχαρο;

Ας δούμε μερικά γλυκά με χαμηλές θερμίδες.

Γιαούρτι με μέλι: Μία γλυκιά επιλογή, χωρίς υπερβολική ζάχαρη και αντί για σοκολάτα να εμπεριέχει μέλι το οποίο είναι πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά. Για όσους θέλουν να γευτούν ακόμα κάτι πιο γλυκό με αυτό τον συνδυασμό, μπορούν να προσθέσουν από πάνω τριμμένο μπισκότο ή μικρά κομμάτια σοκολάτας (τύπου mnms). Προτίμησε το γιαούρτι με το μέλι ή έστω με τα μπισκότα, θες να καταναλώσεις κάτι γλυκό με λίγες θερμίδες, όχι να καταλήξεις να φας πάλι σοκολάτα!

Γρανίτες: Πολλοί καταναλώνουν γρανίτες το καλοκαίρι, αντί για παγωτό, προσπαθώντας να διατηρήσουν τη σιλουέτα τους δίχως όμως να στερηθούν κάθε γλυκό. Οι γρανίτες είναι γευστικές, υπάρχουν σε πολλά χρώματα (φράουλα, λεμόνι, καρπούζι), ενώ έχουν λιγότερες από 100 θερμίδες η κάθε μία. Μπορείς και να αγοράσεις γρανίτες του εμπορίου και να φτιάξεις δικές σου στο σπίτι.

Σοκολάτα υγείας: Μπορείς να αντικαταστήσεις τη σοκολάτα γάλακτος με υγείας, ακόμα και αν η δεύτερη δε σου χαρίζει τη γλυκιά γεύση της πρώτης. Όχι μόνο έχει λιγότερες θερμίδες, αλλά η μαύρη σοκολάτα χαρίζει ενέργεια, δυναμώνει τις διανοητικές λειτουργίες και βελτιώνει τη διάθεση. Μπορείς να τρως και δύο κομμάτια μαύρης σοκολάτας καθημερινά, ένα σοκολατάκι μαύρης σοκολάτας έχει γύρω στις 60 θερμίδες.

Μπάρα δημητριακών: Αγαπημένες, ενδεδειγμένες για ένα επαρκές πρωινό και κατάλληλες για όλη την ημέρα, σε κάθε αίσθηση πείνας και λιγούρας που μπορεί να προκύψει. Με φρούτα, απαλές στρώσεις μαύρης ή σοκολάτας γάλακτος, με σιτάρι και πάνω από όλα, με λίγες θερμίδες!

Ζελέ: Τα ζελέ έμειναν στη μνήμη μας ως αγαπημένα μαμαδίστικα γλυκά, ως εκείνα που έχουν φρουτένια γεύση, δεν έχουν υπερβολική ζάχαρη για μικρά παιδιά και δεν θέλουν κόπο και αρκετή ώρα στην παρασκευή τους.  Ακόμα και αν σκεφτείς πως τα νοσοκομεία δίνουν ζελέ στους ασθενείς, αντιλαμβάνεσαι πως αυτό μπορεί να είναι μία ενδεδειγμένη επιλογή και για σένα. Ένα μπολ ζελέ έχει λίγες θερμίδες, είναι χορταστικό και εμπεριέχει και κομμάτια φρούτων. Τρία σε ένα!

Ζελέ με φρούτα

Αμύγδαλα με σοκολάτα υγείας: Λιώσε μία κουβερτούρα μαύρης σοκολάτας, ρίξε τα αμύγδαλα και περίμενε να ομογενοποιηθούν και να γίνουν ένα. Μετά τοποθέτησε το μείγμα με ένα κουτάλι σε αντικολλητικό χαρτί και δημιούργησε μικρές μπάρες, τα γνωστά «βραχάκια». Είναι γευστική επιλογή και έξυπνος συνδυασμός.

Light cheesecake: Και όμως, το αγαπημένο έδεσμα με την τυρένια γεύση, υπάρχει και με χωρίς ζάχαρη! Το μόνο που χρειάζεσαι είναι ένα κρακεράκι, κρέμα τυριού χαμηλών λιπαρών και μία κουταλιά του γλυκού μαρμελάδα χωρίς ζάχαρη. Cheesecake με μόλις 60 θερμίδες!

Cheesecake χωρίς ζάχαρη

Παγωτίνια από φρούτα: Πολτοποίησε σε ένα μπλέντερ φρούτα επιλογής σου (ή όποια φρούτα βρίσκονται στην εποχή) και προσθέτεις στέβια και γιαούρτι. Τοποθέτησε το μείγμα σε παγοθήκες και άφησε το στο ψυγείο μέχρι να παγώσει. Μετά θα χρειαστείς μόνο μία οδοντογλυφίδα, ώστε να αφαιρέσεις τα παγωτίνια. Γλυκιά απόλαυση και πάνω από όλα, υγιεινή!

Μπανάνες με σοκολάτα: Αυτός ο συνδυασμός θα πηγαίνει πάντοτε μαζί. Σε λιωμένη σοκολάτα βούτηξε κομμάτια μπανάνας. Ο συνδυασμός αυτών των δύο θα αφήσει μία μοναδική επίγευση και μία γλύκα η οποία δε θα κάνει τα ρούχα σου να μη σου χωράνε!

Παγωμένη μπανάνα με επικάλυψη σοκολάτας

Digestive μπισκότα με παγωτό: Μία επιλογή που έχει και το πιο θρεπτικό μπισκότο και το κανονικό παγωτό, ως ένας συνδυασμός και των δύο. Πάρε δύο μπισκότα Digestive, πρόσθεσε ανάμεσα σε αυτά λίγο παγωτό (από συσκευασία) και κλείσε και τα δύο ώστε να μοιάζουν με εργολάβο. Το παγωτό δεν είναι πολύ, κυριαρχεί το μπισκότο και έτσι έχουμε μία γλυκιά επιλογή χωρίς πάρα πολύ το γλυκό, αλλά παράλληλα, και με γλυκό.

Την επόμενη φορά, λοιπόν, που θα επιθυμήσεις ένα γλυκό, ξέρεις. Ξέρεις πως υπάρχουν επιλογές υγιεινές και δε χρειάζεται να αγοράσεις μία σοκολατίνα ή ένα προφιτερόλ αν προσέχεις το βάρος σου, έχεις θέμα με το ζάχαρο ή θέλεις να τα αποφεύγεις, αλλά έχεις ανάγκη και για ένα γλυκό!

About the author

media2

Add Comment

Click here to post a comment