Διατροφή τις ημέρες του καύσωνα
Γυμναστική & Διατροφή

Διατροφή τις ημέρες του καύσωνα

Σαλάτα
Σαλάτα

Καύσωνας και φαγητό αποτελούν πολλές φορές μια πρόκληση για να βρεις τον ιδανικό συνδυασμό. Αυτές τις μέρες που η θερμοκρασία έχει ανέβει στα ύψη, μπορεί να παρατηρήσεις ότι δεν έχεις την ίδια όρεξη με συνήθως για φαγητό. Πρέπει λοιπόν να επιλέξεις τις κατάλληλες τροφές και ποτά για να ρυθμίσεις την διατροφή σου εν μέσω καύσωνα , να δροσιστείς και βέβαια να πάρεις όλα τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά.

Μάνγκο
Μάνγκο

Τι μπορείς να φας

Στο μάνγκο περιέχεται β-καροτένιο και βιταμίνη C . Είναι ένα ενυδατικό και ζουμερό φρούτο. Έχει υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνη Α, που θα σε βοηθήσει να βελτιώσεις την υγεία του δέρματός σου.

Οι δροσερές σαλάτες είναι από τις πρώτες επιλογές τις ημέρες του καύσωνα. Διάλεξε λαχανικά όπως το αγγούρι, το μαρούλι, τα ραδίκια και το σέλινο, τα οποία στο 95 % τους αποτελούνται από νερό. Αν τα καταναλώσεις μια πολύ καυτή ημέρα θα σε βοηθήσουν ώστε να φτάσεις τα 8 ποτήρια νερού που είναι απαραίτητο να πίνεις μέσα στην διάρκεια της ημέρας. Επίσης πολύ νερό περιέχεται στα κολοκυθάκια και τις φράουλες. Όλα αυτά τα τρόφιμα θα διατηρήσουν την απαραίτητη δροσιά και ενυδάτωση που χρειάζεσαι.

Σίγουρα τις ημέρες που η θερμοκρασία έχει ανέβει επικίνδυνα θέλεις να πίνεις μόνο δροσερά ποτά. Ωστόσο η κατανάλωση ενός ζεστού τσαγιού θα σε βοηθήσει να ρυθμίσεις την θερμοκρασία του σώματός σου.

Δροσερό γιαούρτι
Δροσερό γιαούρτι

Επίσης το γιαούρτι μπορεί να σε ενυδατώσει όπως ακριβώς τα λαχανικά και τα φρούτα. Έχει σε ποσοστό 85% περιεκτικότητα σε νερό. Είναι καλή πηγή πρωτεϊνών, ασβεστίου, προβιοτικών που προάγουν τα υγιή βακτήρια του εντέρου και ηλεκτρολυτών.

Στα πιο δημοφιλή καλοκαιρινά φρούτα για κατανάλωση και στον καύσωνα βρίσκεται το καρπούζι, που είναι πάρα πολύ δροσιστικό. Στο φρούτο αυτό περιέχεται το λυκοπένιο, που είναι μια θρεπτική ουσία, η οποία σε προστατεύσει από την έκθεση στον ήλιο. Το λυκοπένιο είναι εκείνη η χρωστική ουσία που δίνει στα φρούτα και τα λαχανικά ζωντανό κόκκινο χρώμα. Θα το βρεις επίσης στο ροζ γκρέιπφρουτ , στην γκουάβα και στις ντομάτες.

Το γκρέιπφρουτ συνίσταται επίσης για τις ζεστές ημέρες αφού έχει περιεκτικότητα 92 % σε νερό. Είναι ένα φρούτο που θα σε ενυδατώσει και είναι πλούσιο σε λυκοπένιο και βιταμίνες Α και C. Έχει χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη, οπότε έχει και μικρό αντίκτυπο την αύξηση των επιπέδων σακχάρου στο αίμα.

Τι να αποφύγεις

Κρασί στο μπαλκόνι
Κρασί στο μπαλκόνι

Το αλκοόλ είναι καλό να αποφεύγεται τις ημέρες του έντονου καύσωνα γιατί μπορεί να σου προκαλέσει αφυδάτωση. Όσο κι αν σου αρέσει να απολαμβάνετε ένα ποτήρι κρασί, καλύτερα να μην μπεις στον πειρασμό. Επειδή το αλκοόλ δρα ως ισχυρό διουρητικό, θα σου προκαλέσει πιο γρήγορα αφυδάτωση.

Τέλος το κρέας με την πρωτεΐνη που περιέχει χρειάζεται αρκετή ενέργεια για την διαδικασία της πέψης και δημιουργεί μια θερμική διαδικασία την θερμογένεση. Καλύτερα να διαλέγεις τρόφιμα ελαφριά σε πρωτεΐνες