Γυμναστική & Διατροφή

Κόκκινο κρασί: Είναι πραγματικά υγιεινό ποτό ;

κοκκινο κρασι
κοκκινο κρασι

Μπορεί συχνά να διαφημίζεται ως το πιο υγιεινό ποτό στο μπαρ, αλλά είναι καλό το κόκκινο κρασί για εσάς; Ναι και όχι είναι η απάντηση. Καθώς οι πολλές γεύσεις του κόκκινου κρασιού μπορεί να είναι περίπλοκες, το ίδιο μπορούν να γίνουν και οι θρεπτικές ιδιότητες, οδηγώντας σε πολυετείς μελέτες που θα σας κάνουν να ξεφύγετε από την αποθεματοποίηση και την αγάπη σας ίσως για αυτό το ποτό.

Η ουσία όμως ποια είναι; Το κόκκινο κρασί έχει αποδειχθεί ότι είναι ευεργετικό σε μέτριες ποσότητες λόγω της ρεσβερατρόλης, η οποία είναι ένα αντιοξειδωτικό που προστατεύει την καρδιά.Το Το κόκκινο κρασί παράγεται από σκουρόχρωμες ποικιλίες σταφυλιών, οι οποίες συγκομίζονται με ειδίκευση, πιέζονται και ζυμώνονται με φλούδες σταφυλιών και χυμό μέσα σε μια δεξαμενή ή κάδο. Θεωρήστε τη ζύμωση ως τη μυστική σάλτσα-μετατρέπει τα ταπεινά σταφύλια σε γεμάτα, αρωματικά κρασιά.

ποτηρι κρασι
ποτηρι κρασι

Ενώ η Γαλλία και η Ιταλία είναι οι χώρες που συνηθέστερα σχετίζονται με το κρασί, το ποτό αυτό έχει αρχαία προέλευση στην Κίνα, με αρχαιολογικά αρχεία που χρονολογούνται από 7.000 χρόνια πριν. Με την πάροδο των αιώνων το κρασί εξελίχθηκε σταδιακά (και συναρπαστικά) με τους πολιτισμούς από τους οποίους προήλθε και έγινε ένας δικός του, μοναδικός πολιτισμός. Αυτές τις μέρες, κάθε περίσταση, γεύμα και συγκέντρωση απαιτούν μια διαφορετική ποικιλία κόκκινου χρώματος. Θα προτιμήσετε ένα γλυκό ή ένα ξηρό κόκκινο ; ‘Η μήπως να τα διακινδυνεύσουμε όλα με ένα πιπεράτο σιράζ; Η γοητεία ενός καλού ποτηριού κόκκινου χρώματος είναι ότι το κόκκινο κρασί συχνά χαρακτηρίζεται ως «υγιής» τύπος αλκοόλ λόγω της περιεκτικότητας σε ρεσβερατρόλη.

Αντιοξειδωτικά σημαίνουν κάτι καλό για εσάς, αλλά στο τέλος της ημέρας, το κόκκινο κρασί παραμένει ακόμα αλκοόλ, το οποίο πρέπει πάντα να λαμβάνεται υπόψη στην ποσότητα που απολαμβάνετε. Δεν χρειάζεται κανείς να αρχίσει να πίνει κόκκινο κρασί μόνο λόγω αυτών των οφελών – παρόμοια οφέλη υπάρχουν και σε άλλα τρόφιμα όπως τα ρόδια και τα σταφύλια, λένε οι ειδικοί. Τι απαντάνε λοιπόν οι ειδικοί στο ερώτημα αυτό: Είναι το κόκκινο κρασί καλό για εσάς; Εδώ είναι όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για τα οφέλη του κόκκινου κρασιού – και τι εννοούν οι ειδικοί με τον όρο «μέτρο».

Οφέλη από το κόκκινο κρασί

Το κόκκινο κρασί έχει αυτό που αναφέρουν συχνά ειδικοί, ως φωτοστέφανο υγείας – που σημαίνει ότι έχει τη φήμη ότι είναι πιο υγιεινό από ό, τι πραγματικά είναι. Υπάρχουν πολλοί πολλοί λόγοι για αυτό. Ένα από τα πιο γνωστά είναι το γαλλικό παράδοξο, ένας όρος της δεκαετίας του 1980 που αναφέρεται σε μια επιστημονική μελέτη που διερεύνησε τη χαμηλή συχνότητα εμφάνισης στεφανιαίας νόσου στη Γαλλία. Συνέδεσε εσφαλμένα αυτή τη χαμηλότερη συχνότητα με την κατανάλωση κόκκινου κρασιού και η υγιής φήμη του συνέχισε να παραμένει. Ωστόσο, έχουν ειπωθεί μικρές ποσότητες κόκκινου κρασιού που προσφέρουν περισσότερα οφέλη για την υγεία από οποιοδήποτε άλλο ποτό.

κρασια
κρασια

Ας ρίξουμε μια ματιά σε μερικά. Τα αντιοξειδωτικά στο κόκκινο κρασί έχουν αντίκτυπο; Το κόκκινο κρασί περιέχει πολυφαινολικές ουσίες, ενώσεις υπεύθυνες για την πικρή γεύση και το βαθύ χρώμα του vino, καθώς και τις αντιοξειδωτικές του ιδιότητες. Η πολυφαινόλη που συνδέεται συχνότερα με το κόκκινο κρασί είναι η ρεσβερατρόλη. Η ρεσβερατρόλη είναι ο σούπερ σταρ του κρασιού. Λειτουργεί ως καθαριστής ελεύθερων ριζών και βοηθά στην επιβράδυνση της οξείδωσης της LDL, ή της «κακής» χοληστερόλης που ευθύνεται για τις καρδιαγγειακές παθήσεις.

Αν ψάχνετε να αυξήσετε την πρόσληψη πολυφαινόλης σας, αντί να γεμίσετε το ποτήρι του κρασιού σας, μπορεί να θέλετε να βάλετε τα δημητριακά σας με μούρα ή να φάτε ένα νόστιμο δαμάσκηνο, σύμφωνα με έρευνα, που αναφέρθηκε στο American Journal of Clinical Nutrition, αφού αυτά τα φρούτα περιέχουν πολύ περισσότερες πολυφαινόλες από το vino της επιλογής σας. Είναι καλό το κόκκινο κρασί για την καρδιά σας; Υπάρχει έρευνα που υποδηλώνει ότι η ρεσβερατρόλη συνδέεται με μειωμένο κίνδυνο φλεγμονής και πήξης του αίματος, γεγονός που μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων. Αλλά σε άλλες μελέτες, αυτός ο σύνδεσμος διαψεύστηκε.

About the author

media

Add Comment

Click here to post a comment