Κρυολόγημα και φαγητό : 5 τροφές που πρέπει να καταναλώνεις αν είσαι άρρωστος
Γυμναστική & Διατροφή

Κρυολόγημα και φαγητό : 5 τροφές που πρέπει να καταναλώνεις αν είσαι άρρωστος

φαγητό κρυολόγημα
φαγητό κρυολόγημα

Όλοι γνωρίζουμε πως η πιο άβολη στιγμή που βιώνει ένας άνθρωπος που έχει κρυολογήσει είναι το φαγητό (συναγωνίζεται με την στιγμή του ύπνου). Η όρεξη σας έχει υποχωρήσει, η γεύση και η όσφρηση σας αποτελούν παρελθόν και μία άβολη αίσθηση σας διακατέχει σε οτιδήποτε και να κάνετε! Παρόλαυτα, είναι σημαντικό να τρέφεστε παρά τις δυσκολίες καθώς ο οργανισμός σας πρέπει να κρατιέται “ψηλά” προκειμένου να ανακάμψετε γρήγορα.

 Πρέπει να γνωρίζετε εξαρχής πως δεν υπάρχει κάποια τροφή που από μόνη της να σας κάνει να ξεπεράσετε το κρυολόγημα. Όμως, σίγουρα, υπάρχουν τροφές που μπορούν να σας κάνουν να νιώσετε καλύτερα. Παρακάτω θα αναφέρουμε μερικές από αυτές αν και δεν είναι δεδομένο πως αυτές οι προτάσεις μπορούν να βοηθήσουν σε κάθε περίπτωση, κάθε άνθρωπος είναι διαφορετικός. Το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να δοκιμάσετε και να δείτε τι σας βοηθά και τι σας ταιριάζει περισσότερο.

Υπάρχουν 3 βασικες κατηγορίες φαγητών ανάλογα με τις ανάγκες του οργανισμού σας. Κάντε λοιπόν τις ερωτήσεις αυτές στον εαυτό σας και προτιμήστε τα παρακάτω :

  1. Είστε αφυδατωμένος;

 Η μέτρια έως σοβαρή αφυδάτωση χρειάζεται γρήγορη ιατρική φροντίδα. Εάν αφεθεί χωρίς θεραπεία, η αφυδάτωση μπορεί να προκαλέσει προβλήματα στα ούρα ή στα νεφρά, σπασμούς και μπορεί ακόμη και να είναι απειλητική για τη ζωή. Σε πιο ήπια στάδια, η αφυδάτωση μπορεί να αποφευχθεί με απλούς τρόπους, ζωτικής σημασίας.

Δείτε τι πρέπει να τρώτε και να πίνετε όταν είστε αφυδατωμένοι ή για να αποφύγετε να αφυδατωθείτε:

Να πίνετε πολλά υγρά : Δεν έχει σημασία αν είναι ζεστό, κρύο ή θερμοκρασία δωματίου – οποιοδήποτε είδος υγρού θα βοηθήσει στην καταπολέμηση της αφυδάτωσης. Προσπαθήστε να πίνετε σταθερά υγρά όλη την ημέρα. Στοχεύστε σε νερό, ηλεκτρολύτες ή αθλητικά ποτά, καφέ, τσάι, χυμό, σόδα ή ανθρακούχο νερό.

Σούπα. Υπάρχει ένας λόγος που η σούπα με νουντλς κοτόπουλου είναι η επιλογή των περισσότερων ανθρώπων όταν δεν αισθάνονται καλά. Είναι συνήθως πιο χορταστικό από το απλό νερό, καθώς περιέχει περισσότερες θερμίδες, πρωτεΐνες και βιταμίνες. Είναι επίσης μια καλή πηγή υγρών και ηλεκτρολυτών. Αλλά αν αυτή η παραδοσιακή σούπα δεν σας ακούγεται ελκυστική, δοκιμάστε άλλους τύπους σούπας και ζωμούς για επιπλέον θερμίδες και ενυδάτωση. Επιπλέον, η σούπα γενικά μπορεί να λειτουργήσει ως φυσική αποσυμφόρηση όταν σερβίρεται ζεστή.

Φρούτα : Τα φρέσκα φρούτα περιέχουν πολλές σημαντικές βιταμίνες, μέταλλα και αντιοξειδωτικά που χρειάζεται το σώμα σας – ακόμα και όταν δεν είστε άρρωστοι! Η κατανάλωση φρούτων όταν νιώθετε κάτω από τον καιρό μπορεί να προσφέρει θρεπτικά συστατικά, καθώς και ενυδάτωση. Στοχεύστε σε ζουμερά φρούτα που αποτελούνται κυρίως από νερό, όπως πεπόνια, μούρα, πορτοκάλια και σταφύλια.

τροφή
  • Έχετε εντερικά συμπτώματα;

Εάν έχετε συμπτώματα διάρροιας, επιλέγετε τρόφιμα που περιέχουν διαλυτές φυτικές ίνες. Αυτός ο τύπος ινών δρα ως πηκτικό και προσθέτει μορφή στα κόπρανα για να επιβραδύνει.

Τροφές που βοηθούν :

  1. Απλές τροφές : Επιλέξτε απλά υλικά και αποφύγετε τους επικίνδυνους συνδυασμούς επιλέγοντας κατά βάση “σταθερές” τροφές (Μπανάνες, ρύζι, μήλα, τοστ). Δοκιμάστε, επίσης, ζυμαρικά, ξηρά δημητριακά, πλιγούρι βρώμης, ψωμί και κράκερ. Αλλά το ήπιο δεν σημαίνει ότι δεν μπορείτε να προσθέσετε πρωτεΐνη ή λαχανικά στο μείγμα εάν το επιθυμείτε! Δοκιμάστε να φάτε ρύζι και ψητό στήθος κοτόπουλου ή τυρί και κράκερ.
  2. Μερικά φρούτα και λαχανικά.
άρρωστος
  • Έχετε ναυτία ή στομαχόπονο;

Όταν έχετε ναυτία, όσο δύσκολο και να σας φαίνεται το να καταναλώσετε τροφή, είναι σωτήριο να τρώτε έστω λίγο ανά δύο ώρες.

Τζίντζερ. Αυτό το μπαχαρικό είναι πολύ γνωστό για τα θετικά αποτελέσματα που έχει στο στομάχι. Δοκιμάστε σνακ με τζίντζερ,  τσάι με τζίντζερ ή πιπιλίζοντας μερικά κομμάτια τζίντζερ σαν καραμέλα . Μπορείτε ακόμη να δοκιμάσετε κρυσταλλωμένο τζίντζερ, το οποίο είναι πιο μαλακό και μασώμενο και ελαφρώς επικαλυμμένο με ζάχαρη.

Ξηρά τρόφιμα. Προσπαθήστε να τσιμπάτε μερικά κομμάτια ξηρών τροφών κάθε δύο ώρες όταν παλεύετε με τη ναυτία. Δοκιμάστε κουλούρια, ξηρά δημητριακά, τοστ ή απλά κράκερ, όπως αλατισμένα.

Κρύα τρόφιμα & τρόφιμα που δεν μυρίζουν πολύ :Επειδή οι μυρωδιές μπορούν να προκαλέσουν ναυτία (ειδικά στην εγκυμοσύνη), τα κρύα τρόφιμα μπορεί να είναι μια καλή επιλογή

ναυτία

Tags