Γυμναστική & Διατροφή

Βατόμουρα :Τα πιο γλυκά οφέλη για την υγεία

βατομουρα οφελη
βατομουρα οφελη

Τα βατόμουρα είναι ένα από εκείνα τα υπέροχα μούρα που εμφανίζονται στα παντοπωλεία και στις αγορές αγροτών σχεδόν παντού την άνοιξη και το καλοκαίρι. Ενώ πιθανότατα γνωρίζετε ότι αυτά τα γλυκά, μοβ μούρα είναι καλά για εσάς, μπορεί να αναρωτιέστε ποια ακριβώς οφέλη για την υγεία παρέχει αυτή η υπερτροφή και αν αξίζει να τα ενσωματώνετε τακτικά στη διατροφή σας. Εδώ, δύο διαιτολόγοι εξηγούν γιατί τα βατόμουρα είναι μια τόσο υγιεινή επιλογή.

Τα βατόμουρα γεμίζουν με βιταμίνη C. «Τα βατόμουρα είναι γεμάτα με βιταμίνη C, η οποία βοηθά στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού σας συστήματος και στη διατήρηση της επιδερμίδας σας γεμάτη και φρέσκια», λέει η Brigitte Zeitlin, εγγεγραμμένη διαιτολόγος και ιδρύτρια της BZ Nutrition. «Έχουν επίσης υψηλή περιεκτικότητα σε μαγγάνιο, το οποίο λειτουργεί για να διατηρεί τα οστά σας δυνατά και υγιή».

βατομουρα
βατομουρα

Τα βατόμουρα έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε αντιοξειδωτικά. Τα μούρα, συμπεριλαμβανομένων των βατόμουρων, είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά που καταπολεμούν τις ελεύθερες ρίζες. Τα βατόμουρα, συγκεκριμένα, περιέχουν ανθοκυανίνες, οι οποίες έχουν αντιοξειδωτικές, αντιμικροβιακές, αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες. Έχουν επίσης συνδεθεί με τη βελτίωση της όρασης και της υγείας του εγκεφάλου, καθώς και με την προστασία από ασθένειες όπως ο διαβήτης και ο καρκίνος λόγω της ικανότητάς τους να προστατεύουν από τις βλάβες από τις ελεύθερες ρίζες.

Τα βατόμουρα έχουν πολλές φυτικές ίνες. Τα βατόμουρα έχουν επίσης υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες, οι οποίες σας βοηθούν να αισθάνεστε χορτάτοι για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, λέει η Amy Gorin, RDN, διαιτολόγος φυτικής προέλευσης και ιδιοκτήτρια του Plant-Based Eats στο Stamford, Conn. Η μη λήψη αρκετών φυτικών ινών μπορεί να αυξήσει τις πιθανότητές σας για καρδιακή νόσο.

βατομουρα
βατομουρα

Τα βατόμουρα έχουν συνδεθεί με τη διαχείριση της ανθυγιεινής χοληστερόλης. «Η κατανάλωση βατόμουρων μπορεί να βοηθήσει τα επίπεδα LDL, ή «κακής» χοληστερόλης», λέει η Gorin. «Σύμφωνα με μια μελέτη ανασκόπησης στο Scientific Reports, τα άτομα που έτρωγαν τακτικά μούρα είχαν χαμηλότερα επίπεδα LDL χοληστερόλης, σε σύγκριση με τα άτομα που δεν έτρωγαν τακτικά μούρα».