Τι πρέπει να προσέχω όταν αθλούμαι
Γυμναστική & Διατροφή

Τι πρέπει να προσέχω όταν αθλούμαι

Γυναίκα αθλείται
Γυναίκα αθλείται

Ο αθλητισμός και η υγιεινή διατροφή, είναι το δίπολο στο οποίο στηρίζεται σε μεγάλο βαθμό, η διατήρηση της καλής υγείας.


Η σωματική άσκηση είναι εκείνη που συντελεί στην απώλεια βάρους, προλαμβάνει σημαντικές παθήσεις, κοινωνικοποιεί και βελτιώνει την ψυχολογία του ανθρώπου.


Ο σύγχρονος τρόπος ζωής, κυρίως στον Δυτικό κόσμο, περιόρισε την κίνηση των ανθρώπων. Οι περισσότεροι κλεισμένοι ασφυκτικά σε ένα γραφείο με την προσοχή στη σωστή διατροφή να περιορίζεται και να αντικαθίσταται από πιο πρόχειρη. Επιπροσθέτως, η προσκόλληση στην τεχνολογία απομάκρυνε πολλούς ανθρώπους από τη σωματική άσκηση, την επιθυμία για επαφή και αλληλεπίδραση με τη φύση, ειδικότερα τα παιδιά. Όλα αυτά, σε συνδυασμό με εξίσου κακές συνήθειες όπως το τσιγάρο, το άγχος, το ποτό, αποτελούν την κυρίαρχη αιτία εμφάνισης παχυσαρκίας και όλων των σοβαρών προβλημάτων υγείας (καρκίνος, σακχαρώδης διαβήτης, καρδιαγγειακά νοσήματα).


Ένα όμορφο, γυμνασμένο σώμα, πάντοτε γοητεύει και δημιουργεί ένα αίσθημα ασφάλειας. Γιατί αισθάνεσαι πως ο άνθρωπος φροντίζει και αγαπάει τον πολύτιμο εαυτό του. Και τον εαυτό μας τον φροντίζουμε όχι για να αρέσουμε στους άλλους με την εξωτερική μας εμφάνιση, αλλά πρωτίστως, για τη διατήρηση της υγείας μας.


Καθημερινά, ιατροί διαφόρων ειδικοτήτων, προτείνουν και συστήνουν η άθληση να ξεκινήσει να αποτελεί μέρος της ζωής των υγιών ανθρώπων, ως έναν τρόπο ενδυνάμωσης του οργανισμού και πρόληψης σημαντικών παθήσεων. Αλλά και ως τον βασικό τρόπο ενίσχυσης και της καλής ψυχολογίας, καθώς η άσκηση καταπολεμά το άγχος, την κατάθλιψη και όλα τα δυσάρεστα συναισθήματα που ταλαιπωρούν ψυχικά πολλούς ανθρώπους.

Άντρας τρέχει
Άντρας τρέχει


Κάθε αρχή είναι δύσκολη, ειδικότερα για έναν άνθρωπο ο οποίος θέλει να ξεκινήσει να αθλείται. Και ενώ υπάρχουν άτομα που επιλέγουν να ασχοληθούν με ένα άθλημα σε σχολή με παρακολούθηση μαθημάτων και δάσκαλο, υπάρχουν και εκείνοι οι οποίοι θέλουν να ξεκινήσουν να αθλούνται μόνοι τους.

Τι πρέπει να προσέχω όταν ξεκινήσω να αθλούμαι;


Ας δούμε μερικές βασικές ενέργειες στις οποίες πρέπει να προβαίνει κάθε άτομο που θέλει να ξεκινήσει να αθλείται.
Ύπαρξη προβλημάτων υγείας: Σε κάθε περίπτωση που θα ξεκινήσω να αθλούμαι είτε μόνος είτε σε κάποιο σύλλογο ενός αθλήματος, είναι σημαντικό να είμαι βέβαιος πως είμαι υγιής. Αν ήμουν αθλητής σε έναν σύλλογο ενός αθλήματος, αυτό θα μου το είχαν ζητήσει, αλλά αν ξεκινήσω να αθλούμαι μόνος, πρέπει να είμαι βέβαιος πως μπορώ. Για αυτό είναι σωτήριο να έχω κάνει ένα τσεκάπ προτού ξεκινήσω να αθλούμαι και να το επαναλαμβάνω πάντοτε κάθε χρόνο.


Δεν πρέπει να πιέζω υπερβολικά τον εαυτό μου: Πολλοί άνθρωποι όταν ξεκινάνε γυμναστική, εμφανίζουν έναν υπερβάλλοντα ζήλο με το να θέλουν να εμφανίσουν υψηλές επιδόσεις από τις πρώτες κιόλας ημέρες που θα ξεκινήσουν να αθλούνται. Αυτό είναι λάθος; δεν πιέζουμε τον εαυτό μας υπερβολικά, ξεκινάμε πιο χαλαρά και σταδιακά χτίζουμε μεγαλύτερες επιδόσεις και αντοχή. Η υπερβολική πίεση του εαυτού μας ενδέχεται να οδηγήσει σε μυϊκούς τραυματισμούς, τραβήγματα, αίσθημα εξόντωσης και υπερβολική κόπωση. Ξεκινάμε με ελαφριά άσκηση πάντοτε και σταδιακά προχωρούμε στο επόμενο βήμα.


Εφιδρώνω τον οργανισμό μου συχνά: Δεν παραλείπω ποτέ να πίνω νερό, ειδικότερα αν τις ζεστές αυτές ημέρες, επιλέγω να αθλούμαι σε εξωτερικό χώρο με περπάτημα, τρέξιμο ή οποιαδήποτε άλλη ενασχόληση.


Κάνω μικρές παύσεις: Δεν εξαντλώ υπερβολικά τον εαυτό μου, προκειμένου να αυξήσω τις επιδόσεις μου. Κάνω μικρές παύσεις κατά τη διάρκεια της άθλησης και επιτρέπω στον εαυτό μου να χαλαρώνει και να ξεκουράζεται.


Δεν ξεκινώ άθληση δίχως προθέρμανση: Η προθέρμανση (κοινώς ζέσταμα), είναι απαραίτητη ακόμα και σε πρωταθλητές, προετοιμάζει το σώμα και τους μύες προκειμένου η άθληση να μην καταλήξει επικίνδυνη για τραυματισμούς και πιασίματα. Διατάσεις και ανοίγματα αποτελούν τις πιο ενδεδειγμένες ασκήσεις για προθέρμανση.

Προσέχω για την ασφάλειά μου: Πολλοί άνθρωποι επιλέγουν να πηγαίνουν για τρέξιμο σε μοναχικά μέρη ή φοράνε ακουστικά με αποτέλεσμα να μην ακούνε το οποιονδήποτε επικίνδυνο συμβάν που ενδέχεται να προκύψει. Δεν αφορά αμιγώς τη σωματική υγεία, αλλά πρέπει να γράφεται εξίσου πως πρέπει να προσέχουμε και για την πρόληψη της εγκληματικότητας που συνήθως βρίσκει θύματα ανθρώπους που αθλούνται σε ερημικά μέρα. Αθλούμαστε σε μέρη με κόσμο, δεν είμαστε ποτέ τελείως μόνοι και δε φοράμε ακουστικά. Για όσες είναι γυναίκες, καλό είναι να δένουν τα μακριά μαλλιά τους, ώστε να μην μπορεί να τα αρπάξει κανείς ο οποίος παραμονεύει για να τους επιτεθεί.


Μπορώ να αθληθώ παρέα και με άλλα άτομα: Αν ξεκινάω να αθλούμαι πρώτη φορά οργανωμένα και σοβαρά, θα είναι πιο βοηθητικό για εμένα, να ξεκινήσω την άθληση παρέα με κάποιο αγαπημένο μου πρόσωπο. Αυτό θα έχει ως συνέπεια και τη μεγαλύτερη ευχαρίστηση από την αθλητική δραστηριότητα, αλλά και την ενδυνάμωση της σχέσης μου το άλλο άτομο. Η άθληση ενώνει τους ανθρώπους και τις κοινωνικές σχέσεις και όσο πιο συλλογική είναι, τόσο το καλύτερο.


Σταματώ αν αισθανθώ την παραμικρή αδιαθεσία: Ακόμα και αν είμαι υγιής, αν αισθανθώ το οποιοδήποτε αρνητικό σύμπτωμα, διακόπτω την άθληση και ενημερώνω το γιατρό μου.

Τρέξιμο
Τρέξιμο


Η άθληση πρέπει αποκλειστικά και μόνο, να είναι πάντοτε πηγή ευδιαθεσίας, χαράς και δημιουργικότητας. Προσέχοντας τον πολύτιμο εαυτό μας, μπορούμε να εξασφαλίσουμε στο ξεκίνημά μας στο χώρο της άθλησης, το αίσθημα της ασφάλειας και της αυτοβελτίωσης.

Tags