Γυμναστική & Διατροφή

Φυστικοβούτυρο: Ποια τα οφέλη για την υγεία

φυστικοβουτυρο οφελη
φυστικοβουτυρο οφελη

Παραδεχτείτε το – δεν υπάρχει τίποτα που μια κουταλιά φυστικοβούτυρο δεν μπορεί να διορθώσει. Απλώς υπάρχει κάτι στον τρόπο που κολλάει στην οροφή του στόματος και λιώνει. Σε ένα κομμάτι φρεσκοψημένο ψωμί ή σε συνδυασμό με σάντουιτς, μια τεράστια κουταλιά φυστικοβούτυρο είναι το μόνο που χρειάζεστε για να ικανοποιήσετε μια λαχτάρα για γλυκό. Αλλά μετά μεγαλώνεις και αρχίζεις να αναλύεις ό,τι τρως και ανησυχείς για την υγεία σου. Τείνεις να απορρίπτεις αυτό το παλιό αγαπημένο, γιατί πώς θα μπορούσε κάτι τόσο λαχταριστό να είναι πραγματικά υγιεινό! Να γιατί κάνεις λάθος…


Τα φιστίκια δεν παχαίνουν – είναι απλώς ένας μύθος. Ναι, τα φιστίκια έχουν λίπος, αλλά είναι καλό για εσάς μονοακόρεστα και πολυακόρεστα, γεγονός που κάνει το φυστικοβούτυρο αρκετά θρεπτικό. Το φυστικοβούτυρο παρέχει στην πραγματικότητα και τα 3 μακροθρεπτικά συστατικά σε 1 μερίδα – υδατάνθρακες, πρωτεΐνες και λίπος. Μπορεί να μην είναι τόσο υγιεινό όσο το σπανάκι ή το μπρόκολο, αλλά είναι μια εξαιρετική πηγή βιταμίνης Ε, βιταμίνης Β3, βιταμίνης Β6, φυλλικού οξέος, μαγνησίου, χαλκού και μαγγανίου. Περιέχει επίσης βιταμίνη Β5, σίδηρο, κάλιο, ψευδάργυρο και σελήνιο σε μικρές ποσότητες.

Το φυστικοβούτυρο περιέχει ένα συγκεκριμένο αντιοξειδωτικό που ονομάζεται ρεσβερατρόλη, το οποίο είναι γνωστό ότι καταπολεμά τις ελεύθερες ρίζες που μπορούν να προκαλέσουν καρδιακές παθήσεις και καρκίνο. Μελέτες έχουν δείξει ότι το φυστικοβούτυρο επιβραδύνει την κυτταρική γήρανση και προάγει την υγεία της καρδιάς. Είναι το μόνο τρόφιμο που μπορεί να είναι ο καλύτερος φίλος του λάτρη της δίαιτας και του καλοφαγά. Έτσι, προτού περάσετε τα φιστίκια, παραθέσαμε μερικούς λόγους που πρέπει να τρώτε μια κουταλιά καθημερινά.

φυστικοβουτυρο
φυστικοβουτυρο

Απώλεια βάρους
Με 180 έως 210 θερμίδες ανά μερίδα, το να αποκαλούμε το φυστικοβούτυρο ως τροφή διαίτης μπορεί να φαίνεται αδιανόητο. Αλλά για να πούμε την αλήθεια, η κατανάλωση φυστικοβούτυρου στην πραγματικότητα καταστέλλει την πείνα που οδηγεί σε απώλεια βάρους. Έχει τον αξιοζήλευτο συνδυασμό φυτικών ινών (2,6 g ανά μερίδα) και πρωτεΐνης (7-8 g ανά μερίδα) που σας κάνει να νιώθετε χορτάτοι για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, ώστε να καταλήξετε να τρώτε λιγότερο συνολικά. Και δεδομένου ότι δεν υπάρχει τίποτα πιο απολαυστικό από το να γλείφετε το φυστικοβούτυρο από ένα κουτάλι, μόλις το κάνετε – προσπαθείτε να παραμείνετε σε καλό δρόμο μετά.

Υγιή καρδιά
Το φυστικοβούτυρο περιέχει μια ουσία που ονομάζεται π-κουμαρικό οξύ που βοηθά στην αντιστάθμιση της βλάβης που προκαλείται στα κύτταρα που σχετίζονται με καρδιαγγειακές παθήσεις. Επίσης, το φυστικοβούτυρο περιέχει περισσότερα ακόρεστα λιπαρά από τα κορεσμένα λιπαρά, καθιστώντας το φιλικό προς τα λιπαρά τροφή που μειώνει τον κίνδυνο καρδιαγγειακής και στεφανιαίας νόσου.

Μειώνει τον κίνδυνο καρκίνου
Έρευνες έχουν δείξει ότι η κατανάλωση μιας διατροφής πλούσιας σε βιταμίνη Ε μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου του στομάχου, του παχέος εντέρου, του πνεύμονα, του ήπατος και άλλων καρκίνων. Εννοείται ότι το φυστικοβούτυρο έχει βιταμίνη Ε.

Προστατεύει από τη νόσο του Αλτσχάιμερ και άλλες νευροεκφυλιστικές ασθένειες
Τα φιστίκια είναι ένα από τα τρόφιμα με την υψηλότερη περιεκτικότητα σε νιασίνη και τα άτομα που τρώνε τροφές πλούσιες σε νιασίνη, δηλαδή βιταμίνη Β3, έχουν λιγότερες πιθανότητες να αναπτύξουν νόσο του Αλτσχάιμερ ή άλλες διαταραχές μνήμης. Η νιασίνη που περιέχεται στο φυστικοβούτυρο βοηθά στην αποκατάσταση της κυτταρικής βλάβης του εγκεφάλου, η οποία παρέχει προστασία έναντι αυτής της ασθένειας. Επίσης, η περιεκτικότητα σε p-κουμαρικό οξύ στο φυστικοβούτυρο βοηθά στην καταπολέμηση του οξειδωτικού στρες στα κύτταρα του σώματος που σχετίζεται με νευροεκφυλιστικές ασθένειες.

φυστικοβουτυρο
φυστικοβουτυρο

Προλαμβάνει τις πέτρες στη χολή
Μελέτες έχουν δείξει ότι η κατανάλωση φυστικοβούτυρου με μέτρο μπορεί στην πραγματικότητα να μειώσει τον κίνδυνο πέτρας στη χολή κατά 25%. Αυτό συμβαίνει επειδή ένα μεγάλο ποσοστό των χολόλιθων είναι πέτρες χοληστερόλης, οι οποίες συνδέονται με υψηλά επίπεδα «κακής» χοληστερόλης. Τα φιστίκια έχουν την ικανότητα να μειώνουν την LDL (κακή χοληστερόλη) και να αυξάνουν την «καλή» χοληστερόλη, δηλαδή την HDL, μειώνοντας έτσι την πιθανότητα ανάπτυξης χολόλιθων.

Tags