Φρούτα: Δροσερά και θρεπτικά για τις ζεστές μέρες
Γυμναστική & Διατροφή

Φρούτα: Δροσερά και θρεπτικά για τις ζεστές μέρες

Φρούτα
Φρούτα

Βρισκόμαστε ακόμη στο καλοκαίρι και τι καλύτερο μέσα σε αυτή την αφόρητη ζέστη από ένα δροσερό και θρεπτικό φρούτο; Τα φρούτα αποτελούν αναπόσπαστο στοιχείο της καθημερινής μας διατροφής, καθώς περιέχουν βιταμίνες και ιχνοστοιχεία που είναι απαραίτητα για να διατηρηθεί ο οργανισμός μας υγιής. Επιπροσθέτως, τις ζεστές ημέρες του καλοκαιριού, μπορεί να κάνουν συνδυασμούς εξαιρετικούς και με σαλάτες, προσφέροντας ακόμα περισσότερη δροσιά.

Τις ζεστές αφόρητα ημέρες του καλοκαιριού, τα φρούτα αποτελούν την πιο αγαπημένη και συχνή διατροφική επιλογή. Είναι υγιεινά, θρεπτικά και δροσερά, δίνοντας μία αίσθηση δροσιάς μέσα στην αφόρητη ζέστη. Όταν ζεσταινόμαστε, συνήθως, δεν επιθυμούμε κάτι «βαρύ», οπότε το φρούτο παραμένει μία συχνή επιλογή σε μία λιγούρα. Παράλληλα, το γεγονός πως το μεγαλύτερο μέρος τους αποτελείται από νερό, συμβάλλει στη μεγαλύτερη ενυδάτωση του οργανισμού.

Τα καλοκαιρινά φρούτα είναι πλούσια σε γεύση, φημίζονται για τεράστια ποικιλία τους, αλλά και για την υπέροχη γεύση τους. Πολύχρωμα και γευστικά, μας χαρίζουν δροσιά μέσα σε αυτή την αποπνικτική αίσθηση της ζέστης και μπορούν να συνδυαστούν με άφθονους γευστικούς συνδυασμούς.


Τα πιο δημοφιλή φρούτα του καλοκαιριού και οι θρεπτικές τους ιδιότητες

Καρπούζι: Το καρπούζι αποτελεί το πιο δημοφιλές φρούτο του καλοκαιριού. Το καρπούζι παρέχει 21 θερμίδες ανά 100 γραμμάρια, 94 γραμμάρια νερό και 5,3 γραμμάρια υδατάνθρακες (αποτελείται, κυρίως, από φυσική ζάχαρη. Το καρπούζι περιέχει λυκοπένιο και ισχυρές αντιοξειδωτικές ουσίες, οι οποίες προστατεύουν από διάφορες μορφές καρκίνου. Συντηρείται στο ψυγείο, οι μήνες στους οποίους προτιμάται είναι ο Ιούνιος μέχρι τον Σεπτέμβριο.

Μαρμελάδα φράουλα
Μαρμελάδα φράουλα

Φράουλες: Αντικειμενικά, θεωρούνται ένα από τα πιο γευστικά φρούτα, υπερέχει σε βιταμίνη C ακόμα και από αυτό, το πορτοκάλι. Έχει πλούσιες αντιοξειδωτικές και αντικαρκινικές ιδιότητες, προστατεύοντας δραστικά από καρδιακά νοσήματα και από καρκίνο. Επιπροσθέτως, συμβάλλει στη ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης, σε προβλήματα με τη χολή και στους ρευματισμούς.

Οι φράουλες με το υπέροχο κόκκινο χρώμα, περιέχουν 26 θερμίδες ανά 100 γραμμάρια, 2,5 γραμμάρια φυτικές ίνες, 88, 9 γραμμάρια νερό. Έχουν σπουδαία καθαρκτική και διουρητική δράση, ενώ χρησιμοποιούνται σε σαλάτες, γλυκά, κρέπες, ακόμα και ροφήματα. Μπορούν να γίνουν γρανίτα, παγωτό, να κοπούν και να μπουν σε κρέπες, να γίνουν μαρμελάδα και να αξιοποιηθούν με κάθε δυνατό τρόπο από άνθρωπο με γαστριμαργική καινοτομία. Συντηρούνται στο ψυγείο και οι μήνες που βρίσκονται σε άνθιση είναι από το Μάιο μέχρι τον Ιούλιο.

Κεράσια: Εξίσου αγαπημένα και αυτά, με το έντονο κόκκινο χρώμα τους και τις ανθοκυανίνες που περιέχουν, οι οποίες εξουδετερώνουν τα καρκινικά κύτταρα. Περιέχουν 47 θερμίδες ανά 100 γραμμάρια, 81, 5 γραμμάρια νερό και βοηθάνε στο αντιμετωπιστούν δυσάρεστα συναισθήματα, όπως η δυσκοιλιότητα και η υψηλή χοληστερόλη. Παράλληλα, προστατεύουν σε ρευματικούς και μυϊκούς πόνους. Τα κεράσια μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε σαλάτες, να συνοδέψουν γλυκά και παγωτά.

Πεπόνι: Μαζί με το καρπούζι, τα πιο δημοφιλή φρούτα του καλοκαιριού. Δεν υπάρχει άλλο έδεσμα που να προτιμάται περισσότερο. Το πεπόνι προσφέρει 21 θερμίδες σε 100 γραμμάρια, 94,2 γραμμάρια νερό και 0,9 γραμμάρια φυτικών ινών. Οι πλούσιες αντιοξειδωτικές ιδιότητες προσφέρουν προστασία από σοβαρά νοσήματα, όπως ο καρκίνος και οι καρδιαγγειακές παθήσεις. Είναι πλούσιο σε κάλιο, προσφέροντας προστασία σε καρδιακά νοσήματα, καθώς ρυθμίζει την αρτηριακή πίεση. Μπορεί να γίνει μία ωραία σαλάτα σε συνδυασμό με άλλα φρούτα, να συνοδέψει γλυκά μέχρι να γίνει και παγωτό.

Πίτα ροδάκινο
Πίτα ροδάκινο

Ροδάκινο: Το αγαπημένο ροδάκινο, μαζί με τη φράουλα, ίσως είναι τα δύο πιο γευστικά φρούτα που υπάρχουν. Το ροδάκινο προσφέρει 37 θερμίδες ανά 100 γραμμάρια, 86,2 γραμμάρια νερό και 1,4 γραμμάρια φυτικές ίνες. Είναι πλούσιο σε βιταμίνες C και Ε και σε διάφορα ιχνοστοιχεία, τα οποία προστατεύουν από γαστρεντερικές διαταραχές, όπως και στην πρόληψη του καρκίνου. Μπορεί να γίνει κομπόστα, χυμός, να συντροφέψει σαλάτες, ακόμα και να αναδειχθεί η γλυκιά γεύση τους με το ψήσιμο στη σχάρα!

Βερίκοκο: Τα βερίκοκα, προσφέρουν 28 θερμίδες ανά 100 γραμμάρια, 86,6 γραμμάρια νερό και 2,1 γραμμάρια φυτικές ίνες. Γίνονται λιχουδιά που μπορεί να συνοδέψει σάντουιτς, σαλάτες, κομπόστα, διάφορα γλυκά. Μαζί με το ροδάκινο, τα δύο φρούτα διατηρούνται και εντός και εκτός ψυγείου. Μπορούν ακόμα να ψηθούν και στο γκριλ και να αναδειχθεί ακόμα περισσότερο αυτή η έντονη, γλυκιά γεύση που έχουν. Η β’ καροτίνη που περιέχουν προστατεύει από διάφορες μορφές καρκίνου, ενώ το κάλιο προστατεύει από τις καρδιαγγειακές παθήσεις.

Τα φρούτα είναι άφθονα μέσα στο καλοκαίρι, ευδοκιμούν τους καλοκαιρινούς μήνες και προσφέρουν δροσιά και θρεπτικά συστατικά για τον οργανισμό μας. Όσο μπορούμε, η διατροφή μας να περιέχει όσο περισσότερα φρούτα γίνεται, ειδικότερα μέσα στο καλοκαίρι, διότι ο οργανισμός μας έχει ανάγκη ακόμα περισσότερο την ενυδάτωση.