Μήλο: Όλα τα οφέλη για την υγεία
Γυμναστική & Διατροφή

Μήλο: Όλα τα οφέλη για την υγεία

Κόκκινα μήλα
Κόκκινα μήλα

Τα μήλα μπορούν να κάνουν πολλά για εσάς, χάρη στις φυτικές χημικές ουσίες που ονομάζονται φλαβονοειδή. Και έχουν πηκτίνη, μια ίνα που διασπάται στο έντερό σας. Εάν αφαιρέσετε το δέρμα του μήλου πριν το φάτε, δεν θα πάρετε τόσες ίνες ή φλαβονοειδή.

Οφέλη για την υγεία

Οι φυτικές ίνες μπορούν να επιβραδύνουν την πέψη, ώστε να αισθάνεστε χορτάτοι μετά το φαγητό. Αυτό μπορεί να σας αποτρέψει από την υπερφαγία. Η κατανάλωση τροφών πλούσιων σε φυτικές ίνες βοηθά στον έλεγχο των συμπτωμάτων και μειώνει τα αποτελέσματα της παλινδρόμησης οξέος. Οι ίνες ενός μήλου μπορούν επίσης να βοηθήσουν στη διάρροια και τη δυσκοιλιότητα.

Ορισμένες μελέτες δείχνουν ότι οι φυτικές χημικές ουσίες και οι φυτικές ίνες της φλούδας ενός μήλου προστατεύουν από αιμορραγία και καρδιακή βλάβη. Μπορούν επίσης να βοηθήσουν στη μείωση της χοληστερόλης σας και μπορεί να προστατεύσουν το DNA των κυττάρων σας από κάτι που ονομάζεται οξειδωτική βλάβη, η οποία είναι ένα από τα πράγματα που μπορούν να οδηγήσουν σε καρκίνο.

Η έρευνα δείχνει ότι τα αντιοξειδωτικά στα μήλα μπορούν να επιβραδύνουν την ανάπτυξη των καρκινικών κυττάρων. Και μπορούν να προστατεύσουν τα κύτταρα στο πάγκρεας σας, γεγονός που μπορεί να μειώσει τις πιθανότητές σας για διαβήτη τύπου 2.

Μήλα
Μήλα

Οι επιστήμονες δίνουν επίσης πίστωση στα μήλα για τη βοήθεια:

Η δύναμη των πνευμόνων σας
Η καρδιά σου
Με άσθμα
Υγεία των οστών
Απώλεια βάρους
Ο εγκέφαλός σας (χαλάρωση των συμπτωμάτων της νόσου Αλτσχάιμερ και απώλεια μνήμης που σχετίζεται με την ηλικία)
Το ανοσοποιητικό σας σύστημα
Την υγεία του εντέρου σας


Δεν χρειάζεται να ανησυχείτε για τη ζάχαρη στα μήλα. Αν και έχουν υδατάνθρακες που επηρεάζουν το σάκχαρο στο αίμα σας, αυτοί οι υδατάνθρακες είναι διαφορετικοί από άλλα σάκχαρα που απομακρύνουν τις φυτικές ίνες που είναι καλές για εσάς.


Τα μήλα έχουν χαμηλή περιεκτικότητα σε νάτριο, λίπος και χοληστερόλη. Δεν προσφέρουν πρωτεΐνη, αλλά τα μήλα είναι μια καλή πηγή βιταμίνης C και φυτικών ινών.

Ένα μεσαίο μήλο έχει περίπου:

100 θερμίδες
25 γραμμάρια υδατανθράκων
4 γραμμάρια φυτικών ινών
19 γραμμάρια ζάχαρης
Ποικιλία ισχυρών αντιοξειδωτικών


Κίνδυνοι
Αν και τα μήλα έχουν οφέλη για την υγεία, η κατανάλωση πάρα πολλών από αυτά (όπως οτιδήποτε) μπορεί να είναι κακό για εσάς. Η υπερβολική ποσότητα φρούτων μπορεί να σας προκαλέσει αύξηση βάρους.

Υπάρχουν μερικά άλλα πράγματα που πρέπει να θυμάστε:

Φυτοφάρμακα. Τα μήλα είναι ένα από τα φρούτα που έχουν υψηλά υπολείμματα φυτοφαρμάκων, επειδή τα ζωύφια και οι ασθένειες είναι πιο πιθανό να τα επηρεάσουν. Είναι πάντα καλύτερο να πλένετε φρούτα όπως τα μήλα πριν τα φάτε.

Σπόροι. Μπορεί επίσης να έχετε ακούσει ότι η κατανάλωση σπόρων μήλου ή του πυρήνα είναι κακό για εσάς. Οι σπόροι έχουν χημικές ουσίες που μετατρέπονται σε κυανιούχο στο σώμα σας, αλλά θα πρέπει να συνθλίψετε και να φάτε πολλούς σπόρους για να σας βλάψουν. Στην πραγματικότητα, ένας μέσος ενήλικας θα έπρεπε να φάει τουλάχιστον 150 θρυμματισμένους σπόρους για κίνδυνο δηλητηρίασης από κυανιούχα. Οι σπόροι είναι στην πραγματικότητα πλούσιοι σε πρωτεΐνες και φυτικές ίνες.

Αλληλεπιδράσεις. Ο χυμός μήλου μπορεί να αλληλεπιδράσει με το αλλεργιογόνο φάρμακο φεξοφεναδίνη (Allegra). Ο χυμός κάνει το φάρμακο δύσκολο να απορροφηθεί από το σώμα σας.

Μήλο
Μήλο

Πώς να αγοράσετε και να προετοιμάσετε μήλα
Όταν αγοράζετε μήλα, βεβαιωθείτε ότι τα αισθάνεστε σφιχτά και βαριά. Το δέρμα δεν πρέπει να έχει μώλωπες, κοψίματα ή μαλακά σημεία.

Φροντίστε να αποθηκεύετε τα μήλα στο ψυγείο σας για να διατηρούνται φρέσκα για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Μπορούν να αποθηκευτούν σε θερμοκρασία δωματίου, αλλά ωριμάζουν πολύ πιο γρήγορα.

Tags

About the author

media

Add Comment

Click here to post a comment