Γυμναστική & Διατροφή

Ψάρια: Ποια τα οφέλη για την υγεία μας

μαγειρεμένα ψάρια
μαγειρεμένα ψάρια

Τα ψάρια είναι μια πηγή τροφής που αγνοείται για πολλούς ανθρώπους. Υπάρχουν δεκάδες ποικιλίες ψαριών, με ποικιλία γεύσεων και στυλ μαγειρέματος για κάθε γούστο. Η κατανάλωση ψαριών είναι μια εξαιρετική εναλλακτική λύση στην κατανάλωση κόκκινου κρέατος, παρέχοντας ενδεχομένως ένα ευρύ φάσμα οφέλη για την υγεία – από την υγεία της καρδιάς έως τα βελτιωμένα συμπτώματα κατάθλιψης.

ψάρια
ψάρια

Οφέλη για την υγεία

Οι βιταμίνες, τα μέταλλα και τα λιπαρά οξέα στα ψάρια μπορούν να προσφέρουν σημαντικά οφέλη για την υγεία. Η βιταμίνη Β12 που βρίσκεται στα ψάρια είναι ζωτικής σημασίας για την ανάπτυξη υγιών ερυθρών αιμοσφαιρίων, την αναπαραγωγή του DNA και τη λειτουργία των νεύρων. Η κατανάλωση αρκετής βιταμίνης Β12 συνδέεται με χαμηλότερο κίνδυνο άνοιας και καρδιακών παθήσεων. Η έλλειψη βιταμίνης Β12 συνδέεται επίσης με προβλήματα όπως η χρόνια κόπωση και η αναιμία.

Βελτιωμένη υγεία του εγκεφάλου. Τα ψάρια είναι πλούσια σε ένα είδος λίπους γνωστό ως ωμέγα λιπαρά οξέα. Αυτά τα λίπη είναι σημαντικά για τη διατήρηση της υγείας του εγκεφάλου. Το χαμηλό επίπεδο ω-3 λιπαρών οξέων στο αίμα έχει συνδεθεί με την επιτάχυνση της γήρανσης του εγκεφάλου, συμπεριλαμβανομένων συμπτωμάτων όπως απώλεια μνήμης και γνωστική εξασθένηση. Στην πραγματικότητα, αυτά τα χαμηλά επίπεδα ωμέγα λιπαρών οξέων έχουν συνδεθεί με συρρίκνωση του εγκεφάλου κατά τη γήρανση.

Μειωμένος κίνδυνος καρδιακών παθήσεων. Τα ωμέγα λιπαρά οξέα έχουν επίσης συνδεθεί με χαμηλότερο κίνδυνο καρδιακών παθήσεων. Τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα φαίνεται να συνδέονται με την πρόληψη και τη μείωση της στεφανιαίας νόσου όταν καταναλώνονται τακτικά. Αυτά τα λιπαρά οξέα ελαχιστοποιούν την στεφανιαία πλάκα, μειώνουν τα επίπεδα τριγλυκεριδίων και μπορούν ακόμη και να μειώσουν την αρτηριακή πίεση.

Μειωμένος κίνδυνος κατάθλιψης. Η ψυχική υγεία μπορεί επίσης να ωφεληθεί από ωμέγα λιπαρά οξέα. Τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα έχουν συνδεθεί σταθερά με τη μείωση των συμπτωμάτων της κατάθλιψης. Τα ωμέγα λιπαρά οξέα έχουν συσχετιστεί με την αυξημένη αποτελεσματικότητα ορισμένων αντικαταθλιπτικών φαρμάκων, πιθανώς επειδή αυτά τα λίπη βοηθούν τον εγκέφαλό σας να λειτουργεί πιο αποτελεσματικά.

Τα ψάρια είναι μια μεγάλη πηγή πρωτεΐνης, η οποία είναι κρίσιμη για τη διατήρηση υγιών μυών, οργάνων και αιμοφόρων αγγείων. Η πρωτεΐνη βοηθά στην υποστήριξη της κυτταρικής διαίρεσης, της ανάπτυξης των μαλλιών, ακόμη και της σηματοδότησης ορμονών. Χρησιμοποιείται από κάθε σύστημα του σώματος με τον έναν ή τον άλλο τρόπο.

σολωμός
σολωμός

Τα ψάρια είναι επίσης πλούσια σε ιώδιο, το οποίο είναι ένα ζωτικό μέταλλο που το σώμα δεν μπορεί να παράγει από μόνο του. Το ιώδιο είναι σημαντικό για τη λειτουργία του θυρεοειδούς σας, ο οποίος ελέγχει πράγματα όπως η όρεξή σας και το ανοσοποιητικό σας σύστημα. Τα ψάρια γενικά είναι επίσης μια καλή πηγή θρεπτικών συστατικών όπως: Βιταμίνη D Βιταμίνη Β12 Σίδερο Υποφωσφορικός Νικοτινικό οξύ