Σπαράγγια: Τα 5 βασικά οφέλη τους
Γυμναστική & Διατροφή

Σπαράγγια: Τα 5 βασικά οφέλη τους

sparaggia
Σπαράγγια

Τα σπαράγγια είναι ένα ανοιξιάτικο λαχανικό γεμάτο θρεπτικά συστατικά. Όταν αγοράζετε σπαράγγια, είτε φρέσκα από τη λαϊκή είτε από το μανάβικο, είναι καλύτερο να τα φάτε αμέσως. Τα σπαράγγια ταιριάζουν όμορφα με πολλά άλλα ανοιξιάτικα λαχανικά και γεύσεις, όπως αρακά, σκόρδο ή πατάτες. Τα σπαράγγια είναι ένα λαχανικό που προέρχεται από την οικογένεια Asparagaceae. Υπάρχουν περισσότερα από 200 είδη σε αυτήν την οικογένεια φυτών. Ορισμένα είδη καλλιεργούνται ως καλλωπιστικά φυτά. Είστε πιθανότατα εξοικειωμένοι με τα σπαράγγια του κήπου ή το Asparagus officinalis.


Καλλιεργήθηκαν για πρώτη φορά στην Ελλάδα πριν από περισσότερα από 2.500 χρόνια και οι ειδικοί λένε ότι το απολάμβαναν και οι αρχαίοι Ρωμαίοι. Οι πρώτες καλλιέργειες σπαραγγιών είχαν λεπτότερα στελέχη και είχαν πιο σκούρο χρώμα από τα σπαράγγια που βρίσκουμε σήμερα στην αγορά των αγροτών. Είχε επίσης πιο πικρή γεύση.

Σπαράγγια


Τι περιέχουν τα σπαράγγια


Ένα φλιτζάνι μαγειρεμένα σπαράγγια έχει 40 θερμίδες, 4 γραμμάρια πρωτεΐνης, 4 γραμμάρια φυτικών ινών και 404 χιλιοστόγραμμα καλίου. Το κάλιο είναι καλό για την αρτηριακή πίεση και τα σπαράγγια περιέχουν, επίσης, μια ένωση που ονομάζεται ασπαραπτίνη, η οποία βοηθά στη βελτίωση της ροής του αίματος και με τη σειρά του βοηθά στη μείωση της αρτηριακής πίεσης.


Εάν χρειάζεστε περισσότερους λόγους για να απολαύσετε αυτό το νόστιμο λαχανικό, διαβάστε παρακάτω για να δείτε μερικούς εκπληκτικούς λόγους που τα σπαράγγια είναι καλά για εσάς.

  1. Είναι φορτωμένο με θρεπτικά συστατικά και οφέλη από τη διατροφή
    Το σπαράγγι είναι ένα λαχανικό γεμάτο θρεπτικά συστατικά. Είναι μια πολύ καλή πηγή φυτικών ινών, φυλλικού οξέος, βιταμινών Α, C, Ε και Κ, καθώς και χρωμίου, ένα ιχνοστοιχείο που ενισχύει την ικανότητα της ινσουλίνης να μεταφέρει γλυκόζη από την κυκλοφορία του αίματος στα κύτταρα. Αυτά είναι καλά νέα αν παρακολουθείτε το σάκχαρο στο αίμα σας.
  2. Μπορεί να βοηθήσει στην καταπολέμηση του καρκίνου
    Αυτό το ποώδες φυτό, μαζί με το αβοκάντο, το λάχανο και τα λαχανάκια Βρυξελλών, είναι μια ιδιαίτερα πλούσια πηγή γλουταθειόνης, μια αποτοξινωτική ένωση που βοηθά στη διάσπαση των καρκινογόνων και άλλων επιβλαβών ενώσεων. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η κατανάλωση σπαραγγιών μπορεί να βοηθήσει στην προστασία και καταπολέμηση ορισμένων μορφών καρκίνου, όπως καρκίνους των οστών, του μαστού, του παχέος εντέρου, του λάρυγγα και των πνευμόνων.
  3. Τα σπαράγγια είναι συσκευασμένα με αντιοξειδωτικά
    Είναι ένα από τα κορυφαία φρούτα και λαχανικά για την ικανότητά του να εξουδετερώνει τις ελεύθερες ρίζες που καταστρέφουν τα κύτταρα. Αυτό μπορεί να βοηθήσει στην επιβράδυνση της διαδικασίας γήρανσης και στη μείωση της φλεγμονής.
  4. Τα σπαράγγια είναι ενισχυτικά εγκεφάλου
    Μια άλλη ιδιότητα αντιγήρανσης αυτού του λαχταριστού ανοιξιάτικου λαχανικού είναι ότι μπορεί να βοηθήσει τον εγκέφαλό μας να καταπολεμήσει τη γνωστική παρακμή. Όπως τα φυλλώδη χόρτα, τα σπαράγγια προσφέρουν φυλλικό οξύ, το οποίο λειτουργεί με βιταμίνη Β12, που βρίσκεται στα ψάρια, τα πουλερικά, το κρέας και τα γαλακτοκομικά, για να βοηθήσει στην πρόληψη της γνωστικής εξασθένησης. Σε μια μελέτη από το Πανεπιστήμιο Tufts, οι ηλικιωμένοι ενήλικες με υγιή επίπεδα φυλλικού οξέος και Β12 απέδωσαν καλύτερα σε μια δοκιμή ταχύτητας απόκρισης και πνευματικής ευελιξίας. (Εάν είστε άνω των 50 ετών, βεβαιωθείτε ότι λαμβάνετε αρκετή Β12: η ικανότητά σας να την απορροφάτε μειώνεται με την ηλικία.)
  5. Είναι φυσικό διουρητικό
    Περιέχει υψηλά επίπεδα του αμινοξέος ασπαραγίνη, το οποίο χρησιμεύει ως φυσικό διουρητικό, και η αυξημένη ούρηση όχι μόνο απελευθερώνει υγρά, αλλά βοηθάει να απαλλάξουμε το σώμα από τα περιττά άλατα. Αυτό είναι ιδιαίτερα ευεργετικό για άτομα που πάσχουν από οίδημα (συσσώρευση υγρών στους ιστούς του σώματος) και για εκείνους που έχουν υψηλή αρτηριακή πίεση.
Tags