Μυστικά για μια υγιεινή διατροφή
Γυμναστική & Διατροφή

Μυστικά για μια υγιεινή διατροφή

Πρωινό με βρώμη
Πρωινό με βρώμη

Η υγιεινή διατροφή δεν σημαίνει ταυτόχρονα και δίαιτα. Για να έχουμε μια ομαλή, καλή λειτουργία του οργανισμού μας δεν σημαίνει ότι πρέπει να μην απολαμβάνουμε φαγητά και γεύσεις που μας αρέσουν. Το μυστικό είναι να αντικαταστήσουμε τις ανθυγιεινές τροφές, με άλλες πιο θρεπτικές επιλογές.

Υγιεινή διατροφή
Υγιεινή διατροφή

Εσύ έχεις αναρωτηθεί ποτέ γιατί για κάποιους ανθρώπους είναι πιο εύκολη μια υγιεινή διατροφή και καθημερινότητα από ότι για κάποιους άλλους; Αυτό συμβαίνει επειδή έχουν διαφορετικές συνήθειες και άλλου είδους εκπαίδευση, επάνω σε θέματα διατροφής.

Πολλές φορές αν προσπαθούμε με καταναγκαστικό τρόπο να κάνουμε κάτι ή να αλλάξουμε μια συνήθειά μας, συνήθως δεν θα τα καταφέρουμε και θα τα παρατήσουμε γρήγορα και άμεσα. Με άλλα λόγια κάθε φορά που το παίρνεις απόφαση να αλλάξεις διατροφή και να τρως πιο υγιεινά γεύματα, χωρίς αποτέλεσμα, ο βασικός «ένοχος» είναι το μυαλό σου.

Στην χώρα μας που ευδοκιμεί η μεσογειακή διατροφή, έχουμε μια μοναδική ευκαιρία με πρόσβαση σε μεγάλη ποικιλία από τροφές , υπέρ-πλούσιες σε θρεπτικά συστατικά, οι οποίες λειτουργούν ως εξαιρετικές πηγές ενέργειας και δύναμης, χαρίζοντάς μας όλα εκείνα τα απαραίτητα στοιχεία για την διατροφή μας. Βέβαια γνωρίζουμε ότι όσο μεγαλύτερη η δόση ενέργειας, τόσο περισσότερες θερμίδες, όμως έχουμε δει την ποιότητά τους και πόσο ωφέλιμες είναι για το σώμα μας;

Πώς θα τρώμε πιο υγιεινά

Θρεπτικές τροφές
Θρεπτικές τροφές

Τα πάντα στη ζωή μας είναι θέμα συνήθειας. Όσα έχουμε συνηθίσει χαράζονται βαθιά στον εγκέφαλό μας. Οι αντίστιχοι νευρώνες εκκρίνουν ορμόνες ευτυχίας ή δυστυχίας όταν ακολουθούμε ή όχι τις συνήθειες που έχουμε.

Μάλιστα όσο εμείς οι ίδιοι δεν κάνουμε κάτι για να αλλάξουμε τις συνήθειές μας, τότε τόσο πιο γερές βάσεις και ρίζες αποκτάνε μέσα μας αυτές οι συνήθειες. Τις περισσότερες μάλιστα από τις συνήθειες τις δημιουργούμε μέχρι την ηλικία των 20 ετών, με την βοήθεια της μυελίνης, που είναι χημικό στοιχείο. Η μυελίνη με τα χρόνια πέφτει και για αυτό είναι πιο δύσκολο να δημιουργήσουμε μια νέα συνήθεια, χωρίς βέβαια αυτό να σημαίνει ότι είναι αδύνατο.

Για να αρχίσουμε να υιοθετούμε έναν πιο υγιεινό τρόπο διατροφής και ζωής, πρέπει να κάνουμε στην αρχή μικρά βήματα. Επειδή οι άνθρωποι έχουμε την «κακιά» συνήθεια να διαλέγουμε τον πιο εύκολο δρόμο, στις περιπτώσεις που πεινάμε, καταναλώνουμε ό,τι μας είναι πιο εύκολο και βρίσκεται πρόχειρο εκείνη την στιγμή. Οπότε για να μείνουμε μακριά από ανθυγιεινά κυρίως σνακ, αλλά και παχυντικά, πρέπει να έχουμε προνοήσει και να γεμίσει τα ντουλάπια της κουζίνας μας, με υγιεινές τροφές, όπως λαχανικά, φρούτα και ξηρούς καρπούς.

Στα πλαίσια μιας υγιεινής διατροφής βρίσκεται και ο τρόπος που τρώμε. Το πιο σωστό λοιπόν είναι να μασάμε αργά την τροφή μας, απολαμβάνοντας το φαγητό μας. Έτσι βελτιώνουμε την διαδικασία της πέψης και το αίσθημα του κορεσμού, το νιώθουμε πιο γρήγορα.

Μερικές υγιεινές και θρεπτικές τροφές που μπορούμε να εντάξουμε στην διατροφή μας, πλούσιες σε βιταμίνες Α, Β, σε μέταλλα όπως σίδηρο, ασβέστιο, μαγγάνιο, φώσφορο, κάλιο, αντιοξειδωτικά και πρωτεΐνες είναι το πετιμέζι, το ταχίνι και η βρώμη.

Το πετιμέζι ταιριάζει πολύ με το γιαούρτι και με τις πράσινες σαλάτες. Το ταχίνι και η βρώμη είναι ιδανικές σούπερ τροφές για το πρωινό μας, αλλά και όχι μόνο. Μπορούμε για παράδειγμα να αλείψουμε ταχίνι σε φρυγανισμένο ψωμί ή και μια κουταλιά σκέτο ταχίνι θα μας δώσει την απαραίτητη ενέργεια που χρειαζόμαστε. Η βρώμη αποτελεί ένα πλήρες και ισορροπημένο δημητριακό με φυτικές ίνες, που μειώνει την χοληστερόλη και όταν καταναλώνεται σε τακτική βάση, επιταχύνει την μείωση του βάρους. Μπορούμε να την απολαύσουμε το πρωί μαζί με φρούτα και ξηρούς καρπούς, σε ένα λαχταριστό porridge.

Για ενδιάμεσα σνακ κατά την διάρκεια της ημέρας προτιμήστε ειδικά τώρα το καλοκαίρι φρούτα, όπως το αβοκάντο και τα σύκα.

About the author

media

Add Comment

Click here to post a comment