3 Πράγματα που δεν ξέρεις για τον ντεκαφεϊνέ
Γυμναστική & Διατροφή

3 Πράγματα που δεν ξέρεις για τον ντεκαφεϊνέ

Γυναίκα που πίνει καφέ
Γυναίκα που πίνει καφέ

Όλο και περισσότεροι άνθρωποι πλέον αρχίζουν να προτιμούν τον ντεκαφεϊνέ, αφού δεν δημιουργεί νευρικότητα ή αϋπνία τα βράδια.

Μάλιστα αρκετοί πιστεύουν ότι ο ντεκαφεϊνέ είναι πιο καλός από τον κανονικό καφέ. Είναι όντως ο καφές χωρίς καφεΐνη πιο ωφέλιμος από τον κανονικό καφέ; Η διαδικασία με την οποία αφαιρείται η καφεΐνη μήπως είναι επικίνδυνη για την υγεία;

Ας δούμε για αρχή τις διαφορές ανάμεσα στον κανονικό καφέ και στον ντεκαφεϊνέ.

Ο ντεκαφεϊνέ διαφέρει από τον κανονικό καφέ, αποκλειστικά και μόνο στην ποσότητα καφεΐνης που περιέχει, και σε καμία άλλη θρεπτική του ουσία. Έτσι, η θρεπτική του αξία είναι σχεδόν ίδια με εκείνη του κανονικού. Αυτό σημαίνει ότι διατηρεί όλη την γεύση και το άρωμα του κανονικού καφέ.

Freddo
Freddo

1.Διαδικασία αφαίρεσης καφεΐνης

Η διαδικασία με την οποία αφαιρείται η καφεΐνη ονομάζεται αποκαφεϊνοποίηση και γίνεται με πολλούς τρόπους. Ο καλύτερος τρόπος είναι ο φυσικός, όπου γίνεται διάλυση των πράσινων κόκκων καφέ σε νερό, πριν το καβούρδισμά τους. Έτσι, απομακρύνεται περίπου το 97% της καφεΐνης, και ως αποτέλεσμα, το τελικό φλιτζάνι ντεκαφεϊνέ περιέχει έως 7mg καφεΐνης . Στον κανονικό καφέ περιέχονται περίπου σε 170 γραμμάρια, 100 με 150 mg καφεΐνης.

Επίσης η καφεΐνη μπορεί να αφαιρεθεί με την χρήση οργανικών χημικών διαλυτών όπως οξικό αιθυλεστέρα ή με χλωριούχο μεθυλένιο ή με διοξείδιο του άνθρακα. Ο οξικός αιθυλεστέρας έχει προέλευση από τα φρούτα.

Οι πιο πολλές αντιδράσεις έχουν γίνει για τη μέθοδο που χρησιμοποιεί τον οξικό αιθυλεστέρα. Μελέτες είχαν δείξει ότι αυτή η χημική ουσία προκάλεσε καρκίνο σε πειραματόζωα όταν την εισέπνεαν. Για αυτό τον λόγο είχε απαγορευτεί και στα σπρέι για τα μαλλιά. Όμως όταν έπιναν την ουσία αυτή, δεν είχαν κάποια καρκινογόνο αντί δράση.

Σε διάφορες έρευνες που έχουν γίνει στον κόσμο υπήρξαν κάποια αντίθετα ευρήματα, τα οποία διαψεύστηκαν. Για παράδειγμα σε έρευνα στις γυναίκες της Αϊόβας ανακάλυψαν ότι όσες έπιναν πάνω από τέσσερα φλιτζάνια ντεκαφεϊνέ καφέ την ημέρα είχαν αυξημένο κίνδυνο για ρευματοειδή αρθρίτιδα. Όμως σε αντίστοιχη έρευνα στο πανεπιστήμιο του Χάρβαρντ δεν βρέθηκε κάποια σύνδεση.

Κάψουλες για καφέ
Κάψουλες για καφέ

2.Επίδραση του ντεκαφεϊνέ

Σύμφωνα με ελβετική έρευνα ο ντεκαφεϊνέ καφέ βέβαια ενδέχεται να έχει κάποιες από τις επιδράσεις του κανονικού καφέ, όπως για παράδειγμα την καούρα. Επίσης παρόλο που περιέχει μικρή ποσότητα καφεΐνης, μπορεί να ενεργοποιήσει το νευρικό σύστημα και να αυξήσει την πίεση του αίματος, έστω για λίγο, αν κάποιος δεν πίνει συχνά καφέ.

Πριν αγοράσετε ντεκαφεϊνέ καφέ διαβάστε προσεκτικά την ετικέτα και διαλέξτε προϊόν που χρησιμοποιεί την μέθοδο του νερού.

3.Συστατικά ντεκαφεϊνέ

Τέλος ο ντεκαφεϊνέ περιέχει τα ίδια αντιοξειδωτικά με τον κανονικό καφέ οπότε συμβάλλει κι αυτός στην προστασία των κυττάρων από τη διαδικασία φθοράς, εμποδίζει την αντιγήρανση και λειτουργεί υπέρ της πρόληψης της εμφάνισης χρόνιων νοσημάτων, όπως για παράδειγμα η ασθένεια του Πάρκινσον και του διαβήτη τύπου 2.