Γυμναστική & Διατροφή

Είναι δύσκολο να χάσεις βάρος; Ένας γιατρός του Χάρβαρντ μοιράζεται βασικές συμβουλές

ζυγαρια
ζυγαρια

Ένας γιατρός του Χάρβαρντ μοιράζεται την καλύτερη στρατηγική του για τη μέτρηση της προόδου — και δεν έχει καμία σχέση με την ζυγαριά. Πολλοί από εμάς αγωνιζόμαστε με την αύξηση βάρους, την παχυσαρκία και τον διαβήτη ή τον προδιαβήτη εδώ και χρόνια. Και έχουμε δοκιμάσει κάθε είδους δίαιτες. Μερικές φορές λειτουργούν – το βάρος μειώνεται για λίγο. Αλλά τις περισσότερες φορές, το βάρος επανέρχεται.

Βλέπουμε αριθμούς στην κλίμακα υψηλότερους από τα βάρη μας πριν από τη δίαιτα. Αποθαρρυνόμαστε και μερικές φορές τα παρατάμε. Σε ένα πρόσφατο ντοκιμαντέρ που ονομάζεται “BETTER”, οι γιατροί του Χάρβαρντ εξηγούν γιατί η απώλεια βάρους έχει περισσότερα από “θερμίδες εισερχόμενες, θερμίδες έξω” και πώς όλες οι θερμίδες δεν δημιουργούνται ίσες. Και οι πραγματικοί άνθρωποι μοιράζονται τους αγώνες τους με την παχυσαρκία, τη ντροπή που μπορεί να συνοδεύεται από αυτήν και τις λύσεις που λειτούργησαν για αυτούς.

βαρος ζυγαρια
βαρος ζυγαρια

Ένας από αυτούς τους γιατρούς,επικεφαλής του τμήματος προληπτικής ιατρικής στο Brigham and Women’s Hospital και καθηγητής ιατρικής στην Ιατρική Σχολή του Χάρβαρντ, κάθισε για να εξηγήσει γιατί το να χάσεις βάρος είναι τόσο δύσκολο και να μοιραστεί τις απόψεις της η διαδικασία ευκολότερη.

Μια δίαιτα που είναι βαριά σε ολόκληρα τρόφιμα και φυτά, όπως η μεσογειακή διατροφή, μπορεί να σας βοηθήσει να φτάσετε σε κορεσμό – αισθάνεστε χορτάτοι – ενώ δεν αισθάνεστε στέρηση. Και δεν θα επιβραδύνει τον μεταβολισμό σας. Έτσι, δεν θα υπονομεύσει τα σχέδιά σας να χάσετε βάρος ή να διατηρήσετε ένα υγιές βάρος.

Μη αμυλούχα λαχανικά. Ένας καλός εμπειρικός κανόνας είναι ότι αν μεγαλώνει πάνω από το έδαφος και μπορείτε να το φάτε ωμό, είναι πιθανώς μη αμυλούχο. Φρούτα χαμηλής περιεκτικότητας σε φρουκτόζη. Τα μούρα είναι ιδιαίτερα καλά, αλλά τα περισσότερα φρούτα είναι καλά, αρκεί να μην τρώτε υπερβολικές ποσότητες.

κιλα
κιλα

Υδατάνθρακες πλούσιοι σε φυτικές ίνες όπως δημητριακά ολικής αλέσεως, όσπρια και φασόλια. Ακόρεστα λιπαρά όπως αυτά που βρίσκονται στο ελαιόλαδο και τα ψάρια. Πρωτεΐνες υψηλής ποιότητας όπως φακές, σολομός και οστρακοειδή. Αυτές οι τροφές που ξεχωρίζουν μπορούν να βοηθήσουν και την ψυχική σας υγεία. «Όταν έχεις ένα υγιεινό διατροφικό πρότυπο, επαναφέρει τις ορμόνες σου σε ισορροπία», είπε ο γιατρός. «Έχει ευνοϊκή επίδραση στη διάθεση και τη συναισθηματική ευεξία».

Tags

About the author

media

Add Comment

Click here to post a comment