Καφές: Ποια τα οφέλη για την υγεία και ποια τα μειονεκτήματα
Γυμναστική & Διατροφή

Καφές: Ποια τα οφέλη για την υγεία και ποια τα μειονεκτήματα

καφές
καφές

Ο καφές έχει υμνηθεί και χλευαστεί για αιώνες. Έχει κατηγορηθεί ότι προκαλεί ανικανότητα και τρέλα, άλλες φορές θεραπεία για την τεμπελιά ή «δώρο από τον ουρανό». Βαριά πράγματα. Ποια είναι όμως τα πραγματικά, επιστημονικά αποδεδειγμένα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα του καφέ που γνωρίζουμε σήμερα;

Η καφεΐνη, η πιο διαδεδομένη ψυχοδραστική ουσία στον κόσμο, είναι το πιο γνωστό συστατικό του καφέ. Οι ευεργετικές επιδράσεις του στο ανθρώπινο σώμα έχουν ερευνηθεί αρκετά καλά, αλλά ο καφές στο σύνολό του είναι ένα πολύπλοκο ρόφημα με χίλιες διαφορετικές ουσίες. Ορισμένες μελέτες υποστηρίζουν ότι ο καφές χωρίς καφεΐνη και καφεΐνη μπορεί να έχει τις ίδιες επιδράσεις στην υγεία και προτείνουν ότι δεν είναι η καφεΐνη που ευθύνεται για τα περισσότερα οφέλη του καφέ στην υγεία.

Η έρευνα για τον καφέ και τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματά του για τους ανθρώπους δεν έχει ολοκληρωθεί, αλλά εδώ είναι μια λίστα με αυτά που γνωρίζουμε αυτήν τη στιγμή.

ζεστός καφές
ζεστός καφές

Οφέλη του καφέ για την υγεία

1. Ο καφές ενισχύει τη φυσική σας απόδοση. Πιείτε ένα φλιτζάνι μαύρο καφέ περίπου μία ώρα πριν την προπόνηση και η απόδοσή σας μπορεί να βελτιωθεί κατά 11-12%. Η καφεΐνη αυξάνει τα επίπεδα αδρεναλίνης στο αίμα σας. Η αδρεναλίνη είναι η ορμόνη «μάχη ή φυγή» του σώματός σας που σας βοηθά να προετοιμαστείτε για σωματική άσκηση.

2. Ο καφές μπορεί να σας βοηθήσει να χάσετε βάρος. Ο καφές περιέχει μαγνήσιο και κάλιο, το οποίο βοηθά το ανθρώπινο σώμα να χρησιμοποιεί ινσουλίνη, ρυθμίζοντας τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα και μειώνοντας την επιθυμία σας για γλυκές λιχουδιές και σνακ.

3. Ο καφές σας βοηθά να κάψετε λίπος. Η καφεΐνη βοηθά τα λιποκύτταρα να διασπάσουν το σωματικό λίπος και να το χρησιμοποιήσουν ως καύσιμο για προπόνηση.

4. Ο καφές σας βοηθά να συγκεντρωθείτε και να παραμείνετε σε εγρήγορση. Η μέτρια πρόσληψη καφεΐνης, 1-6 φλιτζάνια την ημέρα, σας βοηθά να εστιάσετε και βελτιώνει την πνευματική σας εγρήγορση.

καφέδες
καφέδες

Μειονεκτήματα και κίνδυνοι από τον καφέ

Ο κακής ποιότητας καφές μπορεί να έχει πολλές ακαθαρσίες, οι οποίες μπορεί να προκαλέσουν ασθένεια, πονοκέφαλο ή γενικά κακή αίσθηση. Αυτό μπορεί να συμβεί εάν ο καφές σας είναι φτιαγμένος από κόκκους που έχουν ξεσκιστεί ή καταστραφεί. Ακόμα και ένα κατεστραμμένο φασόλι μπορεί να κάνει το φλιτζάνι σας τοξικό. Εάν επενδύσετε και αγοράσετε υψηλής ποιότητας, ειδικό καφέ, δεν χρειάζεται να ανησυχείτε για αυτό

Ο καφές μπορεί να προκαλέσει αϋπνία και ανησυχία. Και πάλι, η καφεΐνη λειτουργεί εδώ. Η συνιστώμενη μέγιστη ποσότητα καφεΐνης είναι 400 χιλιοστόγραμμα, περίπου το ποσό που θα πάρετε από 4 φλιτζάνια καφέ. Εάν είστε ευαίσθητοι στην καφεΐνη, να είστε προσεκτικοί με τον καφέ. Πιθανώς γνωρίζετε ήδη ποια ποσότητα και τι είδους καφέ ταιριάζει ή δεν σας ταιριάζει. Η ποσότητα της καφεΐνης που είναι ασφαλής για ανθρώπινη κατανάλωση είναι στην πραγματικότητα γραμμένη στο DNA μας.

Μην πίνετε περισσότερα από ένα φλιτζάνι την ημέρα εάν είστε έγκυος. Οι μελέτες για την επίδραση του καφέ στο έμβρυο ήταν αμφιλεγόμενες, αλλά ένα είναι σίγουρο: αν πίνετε καφέ όταν είστε έγκυος, η καφεΐνη θα φτάσει επίσης στο έμβρυο και το μωρό σας είναι ιδιαίτερα ευαίσθητο στην καφεΐνη. Επομένως, εάν είστε καπνιστής καφές και δεν μπορείτε να σταματήσετε να τον πίνετε ενώ είστε έγκυος, τουλάχιστον μειώστε την πρόσληψη καφέ σας σε ένα φλιτζάνι την ημέρα.

Αν έχετε υψηλή χοληστερόλη, επιλέξτε φιλτραρισμένο καφέ. Οι κόκκοι καφέ περιέχουν cafestol και kahweol, δύο συστατικά που φαίνεται να αυξάνουν τα επίπεδα της LDL χοληστερόλης. Το φιλτράρισμα του καφέ παγιδεύει το μεγαλύτερο μέρος της LDL, αλλά το cafestol και το kahweol βρίσκονται στον εσπρέσο, τον τουρκικό καφέ, τον γαλλικό τύπο και τον «μαγειρεμένο καφέ» σκανδιναβικού στιλ.