Διατροφή με λιγότερο κρέας – Πώς θα βοηθήσει το περιβάλλον
Γυμναστική & Διατροφή

Διατροφή με λιγότερο κρέας – Πώς θα βοηθήσει το περιβάλλον

Διατροφή και περιβάλλον
Διατροφή και περιβάλλον

Μπορείτε να ακολουθήσετε μια φιλική προς το περιβάλλον δίαιτα και να τρώτε ακόμα κρέας;

Εάν ανησυχείτε για το περιβάλλον, ίσως αναρωτηθείτε αν θα συνεχίσετε να τρώτε κρέας. Η παραγωγή τροφίμων έχει περιβαλλοντικές επιπτώσεις επειδή χρησιμοποιεί νερό και γη. Ως εκ τούτου, η κατανάλωση τροφίμων που παράγονται με λιγότερους πόρους (και δεν συμβάλλουν σημαντικά στις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου) λέγεται συχνά ότι είναι καλύτερη για τον πλανήτη.

Τα φυτικά τρόφιμα θεωρούνται γενικά πιο φιλικά προς το περιβάλλον από το κρέας και τα ζωικά προϊόντα και οι βιγκανικές ή χορτοφαγικές δίαιτες συχνά χαρακτηρίζονται ως βιώσιμες.

Στην πραγματικότητα, μπορεί να υπάρχουν τρόποι για να τρώτε κρέας πιο βιώσιμα και σε μικρότερο βαθμό. Πώς μπορούμε λοιπόν να έχουμε μια πιο οικολογική διατροφή και να τρώμε κρέας;

Avocado sandwich
Avocado sandwich

Οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις του κρέατος
Η εκτροφή ζώων για τροφή απαιτεί μεγάλες ποσότητες γης και νερού. Συμβάλλει επίσης στις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου μέσω ζωοτροφών, κοπριάς και μεθανίου.

Στην πραγματικότητα, τα ζώα ευθύνονται για το 14,5% των παγκόσμιων εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, που συμβάλλουν στην κλιματική αλλαγή. Επιπλέον, η βιομηχανική εκτροφή ζώων οδηγεί σε αποψίλωση των δασών, διάβρωση του εδάφους, μόλυνση γλυκών υδάτων και ατμοσφαιρική ρύπανση.

Λέγεται ότι το βόειο κρέας έχει μεγαλύτερες περιβαλλοντικές επιπτώσεις από τα γαλακτοκομικά, το χοιρινό, τα ψάρια, τα αυγά ή το κοτόπουλο, αλλά το αποτύπωμα αυτών των τροφίμων ποικίλλει ανάλογα με τον τρόπο που παράγονται.

Ολόκληρα, ελάχιστα επεξεργασμένα φυτικά τρόφιμα όπως λαχανικά, φρούτα, όσπρια, δημητριακά ολικής αλέσεως και ελαιόλαδο έχουν τις χαμηλότερες περιβαλλοντικές επιπτώσεις.

Ωστόσο, είναι δύσκολο να συγκρίνουμε κάθε τύπο ζωικού και φυτικού προϊόντος. Ορισμένα φυτικά τρόφιμα, όπως ορισμένοι ξηροί καρποί και πολύ επεξεργασμένα είδη, έχουν πολύ μεγαλύτερες περιβαλλοντικές επιπτώσεις από άλλες φυτικές επιλογές.

Είναι επίσης σημαντικό να λάβετε υπόψη την κλίμακα της παραγωγής κρέατος – μικρές εκμεταλλεύσεις έναντι ζωοτροφών – κατά την αξιολόγηση των οικολογικών επιπτώσεων του κρέατος, καθώς υπάρχουν πολλές αποχρώσεις στη συζήτηση σχετικά με το ρόλο των ζώων στην κλιματική αλλαγή.

Προσοχή στις περιβαλλοντικές επιπτώσεις του βόειου κρέατος
Ενώ η βιομηχανία κρέατος χρησιμοποιεί συνήθως περισσότερους πόρους και συμβάλλει περισσότερο στην κλιματική αλλαγή από τα φυτικά τρόφιμα, ορισμένες μέθοδοι παραγωγής κρέατος είναι πιο βιώσιμες από άλλες.

Επιπλέον, αν και το βόειο κρέας θεωρείται ευρέως ως χειρότερο για το περιβάλλον από άλλα κρέατα, ορισμένες αναλύσεις δείχνουν το αντίθετο.

Για παράδειγμα, το βόειο κρέας παράγεται πιο αποτελεσματικά στις Ηνωμένες Πολιτείες από ότι στα περισσότερα άλλα μέρη του κόσμου. Καινοτομίες όπως η καλύτερη αναπαραγωγή και τα πρόσθετα ζωοτροφών βοηθούν τους αγρότες να χρησιμοποιούν λιγότερα βοοειδή για να θρέψουν περισσότερους ανθρώπους και να μειώσουν τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις.

Οι τελευταίες έρευνες υποδηλώνουν ότι η παραγωγή βόειου κρέατος στις ΗΠΑ συμβάλλει στο 3,7% των εθνικών εκπομπών αερίων θερμοκηπίου και κάτω από το 0,5% των παγκόσμιων εκπομπών. Ολόκληρη η γεωργική βιομηχανία αποτελεί το 10% των εκπομπών των ΗΠΑ, ενώ η βιομηχανία των μεταφορών αποτελεί το 29%.

Υγιεινή διατροφή
Υγιεινή διατροφή

Πώς να τρώτε κρέας πιο βιώσιμα
Η ανάλυση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων του κρέατος είναι περίπλοκη. Ενώ ορισμένοι υποστηρικτές του περιβάλλοντος προτείνουν ότι πρέπει να αποφεύγετε εντελώς το κρέας και τα ζωικά προϊόντα για την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής, πολλές άλλες απόψεις υποστηρίζουν τη διατήρηση των ζωικών προϊόντων σε φιλικές προς το περιβάλλον δίαιτες.

Σε γενικές γραμμές, η κατανάλωση περισσότερων ολόκληρων, ελάχιστα επεξεργασμένων φυτικών τροφών είναι ένα βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση. Σε αυτά τα τρόφιμα περιλαμβάνονται φρούτα, λαχανικά, δημητριακά ολικής αλέσεως και όσπρια. Ο περιορισμός της συνολικής πρόσληψης κρέατος και η επιλογή βιώσιμων εκτρεφόμενων ζωικών προϊόντων είναι επίσης χρήσιμη.

Ακολουθούν μερικές συμβουλές για την ενσωμάτωση του κρέατος ως μέρος μιας οικολογικής διατροφής.

Επιλέξτε κρέατα που τρέφονται με χόρτο ή εκτρέφονται σε βοσκοτόπια. Ελέγξτε την ετικέτα πριν αγοράσετε κρέας. Εάν η ετικέτα δεν καθορίζει τη βοσκή ή τη βοσκότοπο, καλύτερα να αποφύγετε την αγορά.

Παρόλο που οι αγελάδες που τρέφονται με χόρτο ή εκτρέφονται σε βοσκότοπους μπορεί να έχουν υψηλότερες εκπομπές μεθανίου σε σχέση με τα συμβατικά εκτρεφόμενα βοοειδή, οι συνολικές επιπτώσεις στο τοπικό οικοσύστημα είναι πολύ χαμηλότερες-και δυνητικά ακόμη και θετικές.

Μειώστε τις μερίδες κρέατος
Η ενσωμάτωση κρέατος σε μικρές ποσότητες, όπως σε ένα συνοδευτικό ή ως γαρνιτούρα, μπορεί να σας βοηθήσει να μειώσετε τη συνολική σας πρόσληψη. Πειραματιστείτε με την παρασκευή γευμάτων που περιλαμβάνουν κυρίως φυτικές τροφές, αλλά περιέχουν μικρές ποσότητες κρέατος, όπως σαλάτες με φασόλια ως κύρια πηγή πρωτεΐνης συν μερικές φέτες κοτόπουλου ή τηγανητές πατάτες με πολλά λαχανικά και δημητριακά και μικρή ποσότητα βόειου κρέατος.

Θέστε έναν ρεαλιστικό στόχο για τη μείωση της πρόσληψης κρέατος
Μην πιέζετε τον εαυτό σας να κόψει το κρέας απότομα. Αντ ‘αυτού, δοκιμάστε τις ακόλουθες προτάσεις για να φάτε λιγότερο κρέας χωρίς να το εξαλείψετε από τη διατροφή σας.

Δοκιμάστε τη Δευτέρα χωρίς κρέας-ένα διεθνές κίνημα που ενθαρρύνει τους ανθρώπους να μην τρώνε κρέας τις Δευτέρες για να μειώσουν την πρόσληψη κρέατος. Τρώτε κρέας μόνο για δείπνο. Προετοιμάστε μεσημεριανά γεύματα πλήρως φυτικής προέλευσης. Απλώστε μία μερίδα κρέατος σε πολλές συνταγές Μπορείτε να προσθέσετε μικρές ποσότητες κρέατος σε αμέτρητες συνταγές χωρίς αυτό να είναι στο επίκεντρο.

Tags