Γυμναστική & Διατροφή

5 πράγματα που συμβαίνουν στο σώμα σας αν σταματήσετε να τρώτε κόκκινο κρέας

κρεας
κρεας

Είτε θέλετε να σώσετε τα ζώα είτε να προστατέψετε το περιβάλλον είτε να τροποποιήσετε τη διατροφή σας, δείτε πώς μπορείτε να περιμένετε το σώμα σας να αλλάξει όταν βγάζετε το κόκκινο κρέας από το μενού.

Μπορεί να χάσετε μερικά κιλά

Το κόκκινο κρέας είναι πλούσιο σε θερμίδες. Κόψτε το από την καθημερινή σας διατροφή και θα μπορούσατε να δείτε μικρότερο αριθμό στην κλίμακα. Οι περισσότερες μερίδες κρέατος είναι περισσότερες από τις πραγματικές ανάγκες σε πρωτεΐνη. Μια μερίδα βοδινό κρέας μπορεί να είναι περίπου 170 θερμίδες. Αλλά μια μερίδα φασολιών μπορεί να έχει περίπου 100 θερμίδες και το τόφου περίπου 70 θερμίδες.

Μπορεί στην αρχή να μην φαίνεται τεράστια διαφορά, αλλά μπορεί να αθροίζεται με την πάροδο του χρόνου. Ένα άρθρο ανασκόπησης του 2015 στο Journal of General Internal Medicine ανέφερε ότι οι άνθρωποι που ακολουθούσαν χορτοφαγική διατροφή έχασαν περισσότερο βάρος από εκείνους που ακολουθούσαν μη χορτοφαγική διατροφή. Και οι vegan χάνουν περισσότερο βάρος από τους ανθρώπους που εξακολουθούν να έτρωγαν αυγά και γαλακτοκομικά προϊόντα.

κιλα
κιλα

Θα είσαι λιγότερο όξινος

Τα υγιή σώματα χρειάζονται μια καλή ισορροπία pH. Όμως, μεγάλο μέρος της σύγχρονης δίαιτας σήμερα αποτελείται από τρόφιμα που σχηματίζουν οξύ, συμπεριλαμβανομένου του κόκκινου κρέατος. Το κόκκινο κρέας παράγει ένα υψηλό όξινο φορτίο για να το απορροφήσει και να το εξουδετερώσει ο οργανισμός. Επιπλέον, η υψηλή οξύτητα στο σώμα δημιουργεί το τέλειο περιβάλλον για ασθένειες. Προσθέστε στρες και κακό ύπνο στο μείγμα και έχετε μειώσει την αντίστασή σας σε ασθένειες υψηλής θνησιμότητας όπως ο καρκίνος και ο διαβήτης.

Μπορεί να αισθάνεστε λιγότερο φουσκωμένοι

Το σώμα αφομοιώνει το κόκκινο κρέας πιο αργά από ό,τι άλλα τρόφιμα, γι’ αυτό μπορεί να αισθανθείτε δυσκοιλιότητα, κοιλιακό άλγος και αυξημένα αέρια μετά από ένα δείπνο με μπριζόλα. Αν και μπορεί να αντιμετωπίσετε κάποια δυσπεψία αμέσως μετά την διακοπή του κόκκινου κρέατος, είναι κυρίως το αποτέλεσμα της κατανάλωσης περισσότερων υγιεινών τροφών πλούσιων σε φυτικές ίνες. Μακροπρόθεσμα, θα προσθέσετε υγιή βακτήρια στο έντερό σας, τα οποία θα μπορούσαν να μειώσουν τη φλεγμονή σε όλο το σώμα και να σας κάνουν να αισθάνεστε λιγότερο φουσκωμένοι. Στην πραγματικότητα, μια μελέτη του 2015 που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Nutrition Research διαπίστωσε ότι οι χορτοφάγοι είχαν χαμηλότερα ποσοστά φλεγμονής από τους κρεατοφάγους.

Τα επίπεδα χοληστερόλης σας μπορεί να πέσουν

Κόψτε το κόκκινο κρέας και θα μειώσετε την ποσότητα των κορεσμένων λιπαρών, τα οποία έχουν συνδεθεί με υψηλότερα επίπεδα χοληστερόλης. Η American Heart Association συνιστά να λαμβάνετε όχι περισσότερο από 5 έως 6 τοις εκατό των ημερήσιων θερμίδων σας από κορεσμένα λιπαρά. Αυτή η ισορροπία μειώνει τον κίνδυνο να έχετε υψηλή χοληστερόλη, η οποία μπορεί να οδηγήσει στη συσσώρευση πλάκας στα τοιχώματα των αρτηριών. Αυτή η συσσώρευση ονομάζεται αθηροσκλήρωση, η οποία μπορεί να οδηγήσει σε στεφανιαία νόσο (CAD), καρδιακή προσβολή, εγκεφαλικό επεισόδιο ή παροδική ισχαιμική προσβολή (TIA) και περιφερική αρτηριακή νόσο.

Ενώ η υψηλή χοληστερόλη μπορεί να συνδεθεί με τα γονίδιά σας, η διακοπή του κόκκινου κρέατος θα βοηθήσει πολύ στη μείωση των επιπέδων του σώματός σας. Το ίδιο θα κάνει και με αυτά τα άλλα βήματα μείωσης της χοληστερόλης.

Υγεία
Υγεία

Θα μπορούσατε να μειώσετε τον κίνδυνο για ορισμένους καρκίνους

Σταματήστε το βόειο κρέας και μπορεί να παρακάμψετε τον καρκίνο του παχέος εντέρου ή του λεπτού εντέρου, ειδικά αν υπάρχουν στην οικογένειά σας. «Δίαιτες υψηλές σε κορεσμένα λιπαρά έχουν συσχετιστεί με αυξημένη φλεγμονή στο σώμα και η χρόνια φλεγμονή έχει συνδεθεί με την ανάπτυξη καρκίνου», λέει ο Warren.

Το 2015, ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (ΠΟΥ) ταξινόμησε το κόκκινο κρέας ως πιθανό καρκινογόνο, που σημαίνει ότι θα μπορούσε να προκαλέσει καρκίνο. «Υπήρξαν αναφορές που συνδέουν την υψηλή πρόσληψη κόκκινου κρέατος με αυξημένο κίνδυνο καρκίνου, ιδιαίτερα καρκίνου του παχέος εντέρου», λέει η Adrienne Youdim, MD, διευθύντρια του Κέντρου για την απώλεια βάρους και τη διατροφή στο Beverly Hills.

Μια μελέτη του 2019 στο International Journal of Epidemiology διαπίστωσε ότι η κατανάλωση κατά μέσο όρο 76 γραμμαρίων (περίπου 2,6 γραμμάρια) κόκκινου ή επεξεργασμένου κρέατος την ημέρα συσχετίστηκε με 20% μεγαλύτερη πιθανότητα εμφάνισης καρκίνου του παχέος εντέρου σε σύγκριση με την κατανάλωση μόνο περίπου 21 γραμμαρίων ημέρα.

Το μαγείρεμα κόκκινου κρέατος σε υψηλές θερμοκρασίες πυροδοτεί την παραγωγή αρκετών ενώσεων που μπορεί να προκαλέσουν καρκίνο του εντέρου σε άτομα με γενετική προδιάθεση. Το επεξεργασμένο κόκκινο κρέας, όπως τα χοτ ντογκ και τα λουκάνικα, έχουν επίσης νιτρώδη, τόσο φυσικά όσο και ως πρόσθετα συντηρητικά. Τα νιτρικά άλατα πιστεύεται ότι συμβάλλουν στον καρκίνο.

Tags