Γυμναστική & Διατροφή

Καστανό ρύζι: Ποια τα οφέλη για την υγεία

καστανο ρυζι
καστανο ρυζι

Τι είναι το καστανό ρύζι;
Το λευκό ρύζι αναφέρεται στο ρύζι του οποίου αφαιρείται η γάστρα, το πίτουρο και το φύτρο. Δεδομένου ότι το πίτουρο περιέχει μικρή ποσότητα λαδιού που μπορεί να ταγγίσει, το ρύζι γυαλίζεται για να παρατείνει τη διάρκεια ζωής του. Ωστόσο, αυτή η διαδικασία αφαιρεί επίσης το ρύζι από τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά. Και επειδή το καστανό ρύζι​​ έχει άθικτα το πίτουρο και το φύτρο του, θεωρείται ως δημητριακό ολικής αλέσεως και ως εκ τούτου έχει υψηλότερη θρεπτική αξία.

Υπάρχει μια ποικιλία από καστανό ρύζι διαθέσιμη στην αγορά. Ο τύπος και η ποσότητα των χρωστικών (ανθοκυανίνες) στο πίτουρο ρυζιού καθορίζει το χρώμα του ρυζιού. Ομοίως, η ποσότητα και το είδος των αρωματικών ενώσεων και των λιπαρών οξέων σε διάφορες ποικιλίες καστανού ρυζιού καθορίζει τη μοναδική γεύση και το άρωμά του. Γενικά, το καστανό ρύζι έχει μια γεύση ξηρού καρπού και μια μαστιχωτή υφή όταν μαγειρεύεται.

καστανο ρυζι με λαχανικα
καστανο ρυζι με λαχανικα

Τα οφέλη στην υγεία

Μπορεί να βοηθήσει στη διαχείριση του διαβήτη
Το καστανό ρύζι μπορεί να είναι ωφέλιμο για διαβητικούς και υπεργλυκαιμικά άτομα. Έχει χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη, ο οποίος μπορεί να βοηθήσει στη μείωση των αυξήσεων της ινσουλίνης και να βοηθήσει στη σταθεροποίηση των επιπέδων σακχάρου στο αίμα στο σώμα. Μια συγκριτική μελέτη που δημοσιεύτηκε στο International Journal of Food Sciences and Nutrition αποκάλυψε ότι μπορεί να είναι πλούσιο σε φυτικό οξύ, φυτικές ίνες και βασικές πολυφαινόλες. Είναι ένας σύνθετος υδατάνθρακας που μπορεί να βοηθήσει στην πιο αργή απελευθέρωση ζάχαρης σε σύγκριση με το λευκό ρύζι.

Μπορεί να βοηθήσει στην πέψη
Το καστανό ρύζι είναι ένα χρήσιμο βασικό συστατικό που μπορεί εύκολα να προστεθεί στην καθημερινή διατροφή για τη βελτιστοποίηση του πεπτικού συστήματος. Οι φυτικές ίνες που υπάρχουν σε αυτό μπορεί να βοηθήσουν στη ρύθμιση των κινήσεων του εντέρου και να σας κρατούν χορτάτους. Μια μελέτη που διερεύνησε τις επιδράσεις του καφέ και του λευκού ρυζιού κατά τη διάρκεια της πέψης βρήκε στοιχεία ότι το στρώμα πίτουρου στο πρώτο μπορεί να έχει επιβραδύνει την κένωση, με αποτέλεσμα να έχει όγκο τα κόπρανα. Η περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες ανακουφίζει επίσης από άλλες καταστάσεις όπως η δυσκοιλιότητα και η κολίτιδα.

Μπορεί να παρέχει αντιοξειδωτικά
Σύμφωνα με μια μελέτη του 2018, όσο περισσότερο ένας κόκκος υφίσταται διαδικασίες άλεσης, τόσο περισσότερο τείνει να χάνει ευεργετικές φυτοενώσεις. Λόγω αυτού, το ρύζι είναι βέβαιο ότι έχει περισσότερες φυτοχημικές ουσίες που παρουσιάζουν αντιοξειδωτική δράση, ειδικά σε σύγκριση με το λευκό ρύζι ή άλλους βαριά επεξεργασμένους κόκκους.

ρυζι
ρυζι

Ο κόκκος μπορεί επίσης να είναι πλούσιος σε φλαβονοειδή, όπως φλαβόνες και τρικίνη, μεταξύ άλλων, γεγονός που προσθέτει στην αντιοξειδωτική του δράση. Τα αντιοξειδωτικά μπορεί να βοηθήσουν στη μείωση του στρες, στην απαλλαγή από τις τοξίνες και στη διατήρηση ορισμένων παθήσεων υγείας.

Μπορεί να βοηθήσει στη μείωση της παχυσαρκίας
Το καστανό ρύζι είναι μια τροφή που αποδεικνύεται ότι συμβάλλει στον έλεγχο του βάρους για πολλούς ανθρώπους που καταπολεμούν την παχυσαρκία. Μια μελέτη που διεξήχθη σχετικά αποκάλυψε ότι τα δημητριακά ολικής αλέσεως όπως το καστανό και το μαύρο ρύζι, μπορεί να έχουν θετικά αποτελέσματα στον οργανισμό όσον αφορά τη μείωση του δείκτη μάζας σώματος και του λίπους. Μπορεί επίσης να ενισχύσουν τη δραστηριότητα της υπεροξειδάσης της γλουταθειόνης, ενός αντιοξειδωτικού ενζύμου που συνδέεται με την αύξηση των επιπέδων της HDL (καλής) χοληστερόλης σε παχύσαρκα άτομα. Μια άλλη συγκριτική έρευνα σε ζώα υποδηλώνει επίσης τα αποτελέσματα κατά της παχυσαρκίας της βλαστημένης ποικιλίας.

Tags