Γυμναστική & Διατροφή

Διατροφή: Οφέλη για την υγεία που προσφέρει ο τόνος

ψαρι τονος
ψαρι τονος

Ο τόνος είναι ένα ψάρι, αρκετά αγαπητό σε πολλούς. Ποια είναι όμως τα οφέλη για την υγεία;

Είτε τον έχετε φρέσκο είτε σε κονσέρβα, ο τόνος έχει πολλά οφέλη για την υγεία. Ακολουθούν μερικοί τρόποι με τους οποίους ο τόνος μπορεί να υποστηρίξει την υγεία σας.

Βοηθά στην πρόληψη της αναιμίας

Ο τόνος περιέχει φυλλικό οξύ, σίδηρο και Β12. Μια ανεπάρκεια σε οποιοδήποτε από αυτά τα μικροθρεπτικά συστατικά μπορεί να οδηγήσει σε διάφορους τύπους αναιμίας. Τα συμπτώματα της αναιμίας μπορεί να περιλαμβάνουν μυϊκή αδυναμία, διαταραγμένη όραση, υπερβολική κούραση, μαζί με μια σειρά από πιο σοβαρές επιπλοκές, όπως η στειρότητα. Ο τόνος βοηθά στην παροχή μιας καλής διατροφικής βάσης για την πρόληψη της αναιμίας που προκύπτει από διατροφικές ελλείψεις.

Sandwich με τονο
Sandwich με τονο

Προωθεί την υγεία της καρδιάς

Ο τόνος είναι πηγή ωμέγα-3 λιπαρών οξέων για την καρδιά, συμπεριλαμβανομένων των DHA και EPA. Τα συμπληρώματα ιχθυελαίου με βάση τον τόνο έχει αποδειχθεί ότι μειώνουν τα τριγλυκερίδια χωρίς να αυξάνουν άλλους τύπους χοληστερόλης. Αυτά τα αποτελέσματα υποδηλώνουν ότι η πρόσληψη τόνου ή τα συμπληρώματα ιχθυελαίου συμβάλλουν στη μείωση του κινδύνου καρδιαγγειακών παθήσεων.

Μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο άνοιας Τα εγκεφαλικά επεισόδια και άλλες αγγειακές βλάβες του εγκεφάλου προκαλούν αλλαγές στη μνήμη, τη συμπεριφορά και τη γνωστική λειτουργία. Η εξισορρόπηση της πρόσληψης ωμέγα-6 λιπαρών οξέων με περισσότερα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα (από θαλασσινά όπως ο τόνος) μπορεί να βοηθήσει στην επιβράδυνση της προοδευτικής ανάπτυξης της άνοιας. Τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα στον τόνο ανταγωνίζονται με τα προφλεγμονώδη ωμέγα-6 για να εμποδίσουν τη φλεγμονή σε κυτταρικό επίπεδο, μειώνοντας τον κίνδυνο αγγειακής γνωστικής εξασθένησης και άνοιας.

Αντιμετωπίζει τη μυϊκή απώλεια που σχετίζεται με την ηλικία (σαρκοπενία)

Η υψηλότερη πρόσληψη πολυακόρεστων λιπαρών μέσω τροφών όπως ο τόνος σχετίζεται με μεγαλύτερη άλιπη μάζα σώματος και δύναμη πρόσφυσης σε ενήλικες μεγαλύτερης ηλικίας. Επιπλέον, τα απαραίτητα αμινοξέα (που βρίσκονται επίσης στον τόνο) αυξάνουν τη σύνθεση της μυϊκής πρωτεΐνης και υποστηρίζουν τη διατήρηση της μυϊκής μάζας παρά τις επιπτώσεις της γήρανσης.Ο συνδυασμός λιπαρών οξέων και πρωτεΐνης στον τόνο μπορεί να είναι χρήσιμος για να παραμείνετε δυνατοί με την ηλικία.

τονος
τονος

Υποστηρίζει τον έλεγχο του σακχάρου στο αίμα

Ο τόνος είναι απαλλαγμένος από υδατάνθρακες και παρέχει ευεργετικά θρεπτικά συστατικά για τη διαχείριση του διαβήτη. Η Αμερικανική Ένωση Διαβήτη έχει συμπεριλάβει τα ψάρια με υψηλή περιεκτικότητα σε ωμέγα-3, συμπεριλαμβανομένου του τόνου, στη λίστα με τις 10 κορυφαίες υπερτροφές. Συνιστούν επίσημα να τρώτε ψάρια δύο φορές την εβδομάδα για να βοηθήσετε στη διαχείριση του διαβήτη

Αλλεργίες

Τα ψάρια είναι ένα κοινό αλλεργιογόνο που μπορεί να προκαλέσει σοβαρές αντιδράσεις, όπως αναφυλαξία. Μερικές φορές οι αλλεργίες στα ψάρια μπορούν να συγχέονται με τη δηλητηρίαση από σκομβροειδή, η οποία είναι στην πραγματικότητα μια τοξικότητα από ισταμίνη, η οποία δεν είναι αλλεργία αλλά μάλλον μια μορφή τροφικής δηλητηρίασης. Ο τόνος έχει φυσικά υψηλή περιεκτικότητα σε ισταμίνη. Εάν ο τόνος έχει χαλάσει, η υπερανάπτυξη βακτηρίων αυξάνει την περιεκτικότητα σε ισταμίνη και την πιθανότητα τοξικότητας από ισταμίνη. Τα συμπτώματα μπορεί να εμφανιστούν οποιαδήποτε στιγμή μεταξύ 5 λεπτών και 2 ωρών μετά την κατάποση του τόνου. Τα συμπτώματα της τοξικότητας από την ισταμίνη μιμούνται εκείνα μιας τυπικής τροφικής αλλεργίας. Τα συμπτώματα μπορεί να περιλαμβάνουν συριγμό, οίδημα της γλώσσας, διάρροια, λιποθυμία και ναυτία. Ωστόσο, όταν μια ομάδα ανθρώπων που έτρωγαν το ίδιο φαγητό εμφανίζει συμπτώματα, είναι πιο πιθανό να είναι τοξικότητα ισταμίνης παρά τροφική δηλητηρίαση. Εάν ένα άτομο εμφανίσει μια αντίδραση, ειδικά περισσότερες από μία φορές μετά την κατανάλωση τόνου, ένας αλλεργιολόγος μπορεί να επιβεβαιώσει τις αλλεργίες στον τόνο. Δυσμενείς επιδράσεις

Tags