Γυμναστική & Διατροφή

Γιόγκα : Γιατί είναι η καλύτερη πρωινή γυμναστική;

yoga
yoga

Ξεκινήστε το πρωί σας με αυτές τις διατάσεις γιόγκα που θα σας βοηθήσουν να νιώσετε ήρεμοι και έτοιμοι για την ημέρα. Επιπλέον, μάθετε γιατί οι διατάσεις είναι τόσο ωφέλιμες για το σώμα και το μυαλό σας.

Αν συνήθως ξεκινάτε τη μέρα σας με ένα ή δύο (ή τρία) χτυπήματα στο κουμπί αναβολής και ένα τρελό τρέξιμο γύρω από το σπίτι σε μια προσπάθεια να ετοιμαστείτε εγκαίρως για τη δουλειά, ίσως λίγες ασκήσεις γιόγκα θα μπορούσαν να σας ωφελήσουν! Η πρωινή φασαρία δεν κάνει το πιο χαλαρωτικό ξεκίνημα της ημέρας.

Ξεκινώντας τη μέρα σας με πρωινές διατάσεις γιόγκα θα σας βοηθήσει να νιώσετε χαλαροί και πιο συντονισμένοι με το σώμα και το μυαλό σας. Μπορεί να ξεκινήσει τη μέρα σας με τον σωστό τρόπο, αφήνοντάς σας έτοιμους να αντιμετωπίσετε τον κόσμο.

Επιπλέον, η τήρηση μιας τακτικής ρουτίνας διατάσεων είναι μια καλή ιδέα και για άτομα όλων των επιπέδων φυσικής κατάστασης.

Αφήστε αυτές τις συμβουλές να σας καθοδηγήσουν σε μια ρουτίνα πρωινού που θα σας βοηθήσει να χαλαρώσετε και να προετοιμάσετε το μυαλό και το σώμα σας για μια επιτυχημένη μέρα.

Yoga
Yoga

Ποια είναι τα οφέλη της γιόγκα;

Η τακτική πρακτική της γιόγκα έχει πολλά οφέλη, όπως η ενίσχυση της ευελιξίας, η προώθηση της χαλάρωσης και η βελτίωση της συγκέντρωσης, λέει ο Zachary Mulvihill, MD, ιατρός ολοκληρωμένης ιατρικής στο New York-Presbyterian/Weill Cornell Medicine στη Νέα Υόρκη.

Ακόμα καλύτερα νέα: μπορεί να βοηθήσει στη διαχείριση του πόνου στη μέση, μια κατάσταση που συχνά επιδεινώνεται από την καθιστική φύση πολλών εργασιών.

Το 2017, το Αμερικανικό Κολλέγιο Ιατρών και η Αμερικανική Εταιρεία Πόνου δημοσίευσαν ενημερωμένες οδηγίες για τη διαχείριση του πόνου στη μέση. Περιλάμβαναν γιόγκα (μαζί με διατροφή, μασάζ, πιλάτες, τάι τσι και βελονισμό) ως την πρώτη γραμμή θεραπείας κατά των πόνων, επισημαίνει ο Δρ Mulvihill.

Η γιόγκα μπορεί να απελευθερώσει την ένταση στους μύες της πλάτης, κάτι που βοηθά στην ανακούφιση από τον πόνο, λέει. Η πρακτική μπορεί επίσης να βοηθήσει στην ανακούφιση άλλων πόνων  που σχετίζονται με τη στάση του σώματος.

Τα οφέλη ξεπερνούν τα σωματικά. Σύμφωνα με μια ανασκόπηση στο BMC Psychiatry, η γιόγκα μπορεί να βελτιώσει τον ύπνο. Οι ερευνητές εξέτασαν 19 μελέτες στις οποίες συμμετείχαν 1.832 άτομα και διαπίστωσαν ότι οι γυναίκες που έκαναν γιόγκα είχαν βελτιωμένη ποιότητα ύπνου σε σύγκριση με εκείνες που δεν έκαναν γιόγκα.

Άλλη έρευνα, που δημοσιεύτηκε στο JAMA Psychiatry, διαπίστωσε ότι η γιόγκα μπορεί να βοηθήσει στο άγχος. Η μελέτη εξέτασε 226 ενήλικες με γενικευμένη αγχώδη διαταραχή που είτε υποβλήθηκαν σε γνωσιακή συμπεριφορική θεραπεία, έκαναν κουνταλίνι γιόγκα ή έλαβαν εκπαίδευση για τη διαχείριση του άγχους για τρεις μήνες.

Διαπίστωσαν ότι το 54 τοις εκατό όσων έκαναν γιόγκα είδαν βελτίωση στα συμπτώματά τους. Η γιόγκα ήταν πιο αποτελεσματική από την εκπαίδευση για τη διαχείριση του στρες, αλλά όχι τόσο αποτελεσματική όσο η γνωσιακή συμπεριφορική θεραπεία.

Yoga
Yoga

Γιατί να κάνω πρωινές διατάσεις γιόγκα;

«Φυσικά ξυπνάμε δύσκαμπτοι το πρωί από έλλειψη κίνησης κατά τη διάρκεια της νύχτας», λέει ο Jess Gronholm, εκπαιδευτής γιόγκα και ιδρυτής του HIIT και του Run Yoga. «Ανάλογα με το πώς κοιμόμαστε, αυτό μπορεί να περιλαμβάνει δύσκαμπτο λαιμό και πόνο στη μέση. Οι στάσεις γιόγκα σας ενθαρρύνουν να κινήσετε το σώμα σας με τρόπο που πραγματικά ξυπνά σημαντικούς μύες».

Εκτός από το να ξυπνάς το σώμα σου, το να ξεκινάς τη μέρα σου με κίνηση που σε βοηθά να συντονιστείς με την αναπνοή σου και αυτό που συμβαίνει στο μυαλό σου σημαίνει ότι προετοιμάζεις και το κεφάλι σου για την επόμενη μέρα, λέει ο Gronholm.

Ένα πράγμα που πρέπει να έχετε κατά νου προτού κάνετε διατάσεις το πρωί: είμαστε τουλάχιστον ευέλικτοι αμέσως όταν σηκωνόμαστε από το κρεβάτι, οπότε πρέπει να το χαλαρώσετε.

«Λάβετε υπόψη ότι όταν πρόκειται για ευελιξία, βλέπουμε πάντα τα όριά μας – τι δεν μπορούμε να κάνουμε, παρά τι μπορούμε», λέει. Αφήστε τις όποιες προσδοκίες σας και απλώς κινηθείτε με τρόπο που να αισθάνεστε καλά για εσάς και το σώμα σας.

Tags